Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-20, 21:35   #1
Patricia Patricia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 457
tyg=dyrt?

Vilket är det DYRASTE tyget ni har köpt?
Jag köpte idag ett rosa med typ paljetter på och det kostade ca 450 kr metern jag höll på att dö.
Det ser ut som ett typiskt "danstyg".
Patricia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 21:41   #2
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Oj Jag är nog alldeles för snål. Jag har aldrig köpt så dyrt tyg.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-21, 05:51   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag har faktiskt ett Josef Frank som kostar drygt 1000 kr/meter. Köpte ½ meter och klämde ut tre soffkuddar. Snålade genom att enbart göra en framsida med det tyget och fångade upp färgerna med tre olikfärgade baksidor.

http://www.svenskttenn.se/_images/Products/10272.jpg
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-21, 07:05   #4
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Det dyraste tyg jag köpt var en bit jultyg jag köpte för att sy en dockklänning i och det kostade 198:- metern.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-21, 07:53   #5
cmtandersson cmtandersson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 107
Mitt dyraste tyg köpte jag till en jacka för nåt år sedan. Minns att det kostade över 300 kronor metern.

Men jackan blev fin...
cmtandersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-21, 08:12   #6
Loka Loka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 21
Det dyraste tyget jag köpt är ett Josef Frank tyg "Gröna Fåglar" (1210:- metern!!!). Vi har en smal hall och gjorde en textiltavla av tyget. Ganska nervöst att sätta saxen i tyget... Fäste upp tyget på en skiva och snickrade en ram till. Kul sätt att använda tyger man tycker är vackra/snygga på.
Loka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-21, 14:02   #7
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
Det dyraste tyget jag har köpt kostade 250 kr metern och var ett helt underbart vitt strechigt klänningstyg.
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-21, 14:58   #8
Frida_L Frida_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 93
Det dyraste tyg jag köpt kostade runt 400 kronor metern. Jag har fortfarande inte vågat sätta saxen i det.
Frida_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-21, 15:04   #9
krumeluren krumeluren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 61
Mitt dyraste var en bit marimekkotyg, som sedan användea av mig och min syster att sy en varsin klänning, då ingen av oss hade något särsklit mönster blev det ganska mycket beräknande hit och dit, för att utnyttja till max...
krumeluren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-21, 16:38   #10
Ceca Ceca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 69
Jag har inte köpt så dyra tyger än, har inte vågat... Så 169:- metern tror jag är mitt rekord.
Ceca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-21, 16:47   #11
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Kom på det att man har nog köpt någon bit quilttyg på panduro någon gång till något litet projekt. De kan kosta en hel del men då köper man bara en liten bit. Iaf gör jag det.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-21, 17:09   #12
AnnavK AnnavK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 29
Jag har sytt ett liv till en brudklänning, klätt med spets som kostade drygt 500 kr/m. Det var nästan värre att klippa i det eftersom det var ett beställningsjobb, alltså nån annan som betalade för kalaset. Till mig själv sydde jag en kostym av ett ylletyg som kostade 300 kr/m, under min komvux-utbildning. Jag har använt den ca 2 ggr.
AnnavK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-21, 17:20   #13
Mikael Mikael är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 77
Spets

Tror det dyraste jag köpt var en svart spets från Richier. Broderad med paljetter varvat ett rött sidenband som formade rosor.
Tror det kostade 2800 metern på 80 bredd eller nåt sånt.
Klippte med andakt !

Fanns på Fashion House för er som minns den butiken på Nybrogatan. Där fanns fantastiska festtyger, men naturligtvis överlevde inte butiken.

Blev till en del över byst och rygg till en nyårsklänning, (med knäppning i båda sidor då hon ammade) samt ett ok till babyn som ju var med på samma fest. Klänningarna i röd sidentaft.

Till brud och fest drar det lätt iväg när man köper i butik och inte via grossist eller direktimport.
Mikael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-21, 20:34   #14
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Det dyraste tyget jag har köpt är ett vitt broderat sidentyg för £60/m. Tack och lov fick jag tag på en stuvbit till ett riktigt bra pris så jag behövde inte köpa dubbel längd till ett balklänningsliv. Kjoltyget mörkrött siden gick på "ingenting" då försäljaren gick att deala med/ville bli av med den lilla stuvbiten.

Det broderade sidentyget är äggskalsfärgat med blommor i två röda nyanser och blad och grenar i två gröna nyanser. Definitivt värt pengarna men jag saknar just nu en bal att gå på. Tar fram tyget och tittar på det när jag behöver något vackert att se på.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-21, 21:07   #15
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Re: Spets

Citat:
Mikael skrev:
Tror det dyraste jag köpt var en svart spets från Richier. Broderad med paljetter varvat ett rött sidenband som formade rosor.
Tror det kostade 2800 metern på 80 bredd eller nåt sånt.
Klippte med andakt !

Fanns på Fashion House för er som minns den butiken på Nybrogatan. Där fanns fantastiska festtyger, men naturligtvis överlevde inte butiken.
Visst minns jag Fashion House, köpte tyget till min studentdräkt där. Minns dock inte vad tyget kostade. Gratis var det nog inte... Dräkten finns kvar någonstans i gömmorna.

Annars ställer jag mig till skaran som köpt dyra men underbara Joseph Frank-tyger i linne.

Det är med en blandning av skräck och förtjusning man sätter saxen i ett dyrt och vackert tyg.

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons