Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-07, 22:34   #1
imouto-san imouto-san är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 23
garnaffär i linköping

hej, var i linköping kan man hitta bra garnaffärer? /Lisa
imouto-san är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 22:46   #2
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Det finns flera bra, en ligger just bredvid bokia man får gå ned för en trappa. Den är ganska svår att se men de brukar ha nån skylt ute. Denna affär är väldigt billig. Sedan brukar de ju ofta sälja garn på stora torget...

Det ligger en affär på samma gata som make up store tror jag det är, den tvärgatan som går från stora torget till hospitalstorget, den affären har mycket fint!

Sedan finns det också en affär på den gata som går upp från trädgårdstorget och förbi hospitalstorget, på samma sida av gatan som brudaffären.

Hoppas att du hittar i Linköping för jag är så dålig på gatnamnen
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-08, 18:39   #3
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Hmm.. jo, det finns ett par stycken garnaffärer här i stan, men jag måste nog säga att jag inte tycker att de är så imponerande någon av dem, de duger, men jag handlar nog mest garn på nätet eller när jag är ute och reser... men det är ju en smaksak förstås, och jag tycker definitivt att du ska besöka dem och bilda din egen uppfattning

Affärerna katta tipsar om heter Garn-netto (på Nygatan 38) och Berg & Granboms handarbetsaffär (på Bokhållareg. 2)... hmmm.. men den i källaren vet jag inte vad den heter faktiskt...

Hemslöjden (på Storg. 41) har också en del garn, inte så jättemycket, men de garner de har är väldigt fina... en del ull och lin bland annat. Och så är hela butiken väldigt fin, och inspirerande

Om du skulle ha vägarna förbi Vadstena kan jag verkligen rekommendera Egenhändigt vid Stora torget. Det är inte en renodlad garnaffär (de har en massa slöjd och hantverk också), men de har massor med fina garner. Flera olika sorters Alpaca, flera olika mohairsorter (bla supermjuk kid mohair) och massa trevliga ull- och lingarner.

Och så finns ju helt underbara Östergötlands ullspinneri (http://www.ullspinneriet.com/) utan för Ödeshög. Helt ljuvliga mjuka och vackra ullgarner i oändligt många färger. Enfärgat, flerfärgat, pälsull, entrådigt, tvåtrådigt, DoRedogarn osv. Verkligen värt ett besök för garntokiga

... och till sist ett relaterat tips - det finns gott om andra stick- och virkintresserade människor som träffas på stickcafé i Linköping: http://lkpgknitters.blogspot.com/

Lycka till med garnshoppingen!

//Ilse
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-08, 21:26   #4
sally sally är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 25
inte att förglömma är hemslöjdsbutiken som ligger nära det där chokladkaféet. De har fina garner och fin hemslöjd.
sally är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-09, 08:49   #5
krumeluren krumeluren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 61
Gå till Garn-Netto på Nygatan. Där får amn ett väldigt bra bemötande. Plus att de har stort sortiment...
krumeluren är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons