Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-04-18, 19:07   #1
bluesippan bluesippan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 1
Unhappy Nålen bryts av!

jag är ganska ny med det här med symaskiner men köpte just en begagnad men ny symaskin. hade sytt lite tester, funkade bra. skulle sedan försiktigt lappa mina jeans tänkte jag. gick bra en stund sedan bröts nålen av. tänkte att det var pga tyget. men sedan skulle jag fylla på spolen. då bröts den nya nålen av utan något tyg alls. kollade i spolhuset, långt inne där alla delar sitter (vet tyvärr inte vad allt heter) och nålen tar emot på en av delarna som roterar (inte spolkapseln), det är som det inte synkar? vad är det som är fel??? Hjälp :S
bluesippan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-18, 23:48   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Om du är helt säker på att du satt in spolkapseln rätt och nålen rätt också så kan det tyvärr vara så att symaskinen har tappat sin timing... Det kan hända när man syr på någonting för tjockt för maskinen att klara av, motorn tvingar maskineriet att gå, men det tar emot så det tvingar upp inställningen istället för att sy.

Normalt brukar det "bara" resultera i hoppstygn, men i ditt fall verkar det ha gått rejält till...

Om det inte är så att det finns någon nålbit någonstans som blockerar... Har du tagit loss stygnplåt och rengjort ordentligt?

Men om det är så att timingen har blivit fel så är det bara att lämna in på service. Normalt är det bara inställning som görs om så det kostar normal serviceavgift som brukar vara runt 500-1000 kr beroende på ställe.

Eller kanske du har köpt från butik? Då borde du ha fått garanti, då kan du gå tillbaka på garanti. Många symaskinsbutiker som säljer beg symaskiner har också garanti på dessa, vanligen 1 år.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons