Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-04-10, 09:23   #1
Jovine Jovine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 1
Brother VS. Husqvarna

Hej

Tänkte köpa mig en symaskin och har tittat lite på Brother innov-is 10-A och Husqvarna emerald 116. Är det någon som vet om en av de är bättre eller är det ungefär jämlika maskiner?
Tack för svar
Johanna
Jovine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-10, 19:56   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Båda är tillverkade i Asien, förmodligen i samma fabrik.. Så det är nog upp till smak och tycke där. Ta och testa lite du, så kommer du nog underfund med vad du gillar. Visserligen är Brother inte lika vanlig i Sverige som Husqvarna så det är nog lättare att hitta butik som har Husqvarnan att testa på.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-10, 20:03   #3
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Brother har 5 års full garanti det har inte HQ
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-11, 01:22   #4
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Brother VS Husqvarna

Utan tvekan och med drygt 5 ars erfarenhet av Brother sa ar den det sjalvklara valet.Har en Bernina och en Brother sjalv. Men for tillfallet lanar jag en Husqvarna D2 av en vaninna och tyvar maste jag saga sa har inte Husqvarna en chans vad det galler matningen av tyget jamfort med Brother. Bade Brother och Janome har satsat pa att ha flera matare an vad Husqvarna har vilket gor stor skillnad nar du ska sy i tjockare tyger tex jeans eller smala sommar dar endast den ena sidans matartander matar.

Brother du tankte har aven om du nu inte syr lapptacken den sa viktiga applikations sommen, samt att du har en alldeles fortrafflig knapphalsfot vilket gor att du kommer att alska att gora knapphal.

Har sjalv varit i butik och massor och sytt med Brother Innovis 30 och 50 som ar lik men har lite med sommar. sa min varmaste rekommendation ar att valja Brother maskinen. Brother har saljare lite runt om i Sverige och dessutom ar de ofta pa massor och har en mycket trevlig och hjalpsam generalagentur i Goteborg.

Lycka till med ditt kop! Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons