Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-04-24, 19:42   #1
idol idol är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 2
Timpenning sömnad??

Jag har blivit tillfrågad om jag skulle kunna göra ett enkelt sy-uppdrag; att sy fast band på örngott och påslakan. Ca ett 100-tal tror jag det rör sig om. Det har blivit fel i produktionen och det är ett litet nystartat företag det handlar om.
Är det någon som har en idé om vad jag kan ta för timpeng för ett sådant arbete? Jag är INTE utbildad sömmerska, utan har det bara som hobby, men jag har en enskilld firma. Vad kostar det att anlita en sömmerska?
idol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-24, 21:06   #2
Micka Micka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 135
Ja, det är svårt det där med att ta betalt för sin hobby... Själv har jag också grymt svårt att värdera mitt arbete. Nu vet jag ju inte hur det funkar när man har ett företag, men många "hobby"fixare jag känner som t.ex. hjälper till när datorn strular etc. tar 100 kronor timmen. Det är ju det minsta du bör ta iaf.
Micka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-25, 12:23   #3
Åsa86 Åsa86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 305
Svårt med timmpenning på sådana uppdrag. Nu var det ju ett ganska lätt men tidskrävande projekt, men annars så brukar det ju ta mycket längre tid att göra de första plaggen/kuddarna än det tar att göra resterande 95 st.Kanske kan du räkna lite på vad varje påslakan kan vara värt.
Annars så tycker jag också att 100kr i timmen låter som ett rimligt pris.
Åsa86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-25, 14:09   #4
mkel mkel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 65
100 kr/timme verkar billigt. När Vi (i muskibranscen) åker ut på jobb tar vi 360 kr. Jag tycker att vi som sy undervärderar vårat arbete.
mkel är inte uppkopplad   Svara med citat