Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Gammal 2006-11-02, 22:09   #16
Mummsan Mummsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 31
Monica,
Tack för information. Det var mycket bra. Ska försöka skaffa mig ett paypal konto så man kan börja ta betalt vi nätet utan direkta problem. Brukar alltid vara det svåraste hur man ska betala och är det säkert m.m

Kom och tänka på en ska måste man ha visa kort för paypal för det har jag varit med om i andra sammahang att måste ha visa eller mastercard för att kunna ta emot pengar och att de ska kunna dra pengar därifrån. Men de kanske inte behövs.

Mvh Angela
Mummsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-03, 00:24   #17
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Angela,

Jag har både bankkontot och mastercard kopplat till Paypal, kommer inte ihåg om man kunde välja en eller om båda krävdes. Du behöver inte ha något kort för att kunna ta betalt i alla fall.

När jag säljer en vara, som kunden har valt med en Add to cart-knapp, så betalar kunden med sitt kort och när pengarna kommer till Paypal-kontot får du e-mejl om beställningen och avgiften är avdragen på den summan som beställningen var på. Du måste inte ha pengar på ditt konto.

Pengarna sitter på Paypal-kontot tills du själv för över dem till din bank. Man skall vänta med att föra över tills det är mer än 500 kr för då är det gratis. Handlar du själv hos andra med Paypal så dras pengarna från Paypal-kontot först och fattas det pengar tas resten från bankkontot. Du behöver inte se till att det finns pengar.

Visa och MasterCard fungerar men inte Maestro. Har din kund Maestro måste de koppla det till ett e-kort.

Hoppas det var svar på din fråga.



Monica Boberg
Ateljé Kreativ
http://www.ateljekreativ.se
monica@ateljekreativ.se
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-03, 09:44   #18
fozztech fozztech är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 2
Pay&Read har också en betallösning

Har ni kollat in Pay&Read Pay&Read
Man behöver vara ett företag för att använda deras lösning. Kostar inget att börja, men man betalar % på köpsumman (som man såklart bakar in i priset till kund).

Har utvecklat en e-handelslösning myShop, som använder Payer som betalningssystem, både kortbetalning och direkt bankbetalning. De stöder även 3D som är ny säkra sättet att göra kortbetalningar på.

Läs mer om min e-handelslösning, myShop, på FozzTech - myShop , kolla in några av mina kunder vad de säljer, visar upp mm (se kundlistan på min site).

Jag kan sätta upp en demo shop om några vill börja testa att sälja på internet. Varför inte gå samman och sälja ihop, min lösning är mycket prisvärd och kraftfull. Skall jag ta fram ett förslag åt någon så maila mig på info@fozztech.com.

MVH
Björn
fozztech är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-03, 10:58   #19
Mummsan Mummsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 31
Monica:
Tack igen. Jo det gav svar på mina frågor. Ska kolla med banken så jag får ett master eller visa. Det verkar ju vara lika bra.

Har du nån hemsida som man kan kolla in?

mvh Angela
Mummsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-03, 12:17   #20
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Angela,

visst har jag det. http://www.ateljekreativ.se


Håller nu på med en ny sida som innehåller varukorg och mycket annat. Jag kan tex på ett enkelt sätt ha hela siten på både engelska och svenska.

Programmet som jag använder heter CactuShop och jag rekommenderar det varmt.

http://www.cactushop.com



Monica Boberg
Ateljé Kreativ
http://www.ateljekreativ.se
monica@ateljekreativ.se
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-06, 10:47   #21
Mummsan Mummsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 31
Monica
Tack. Ska kolla din sida så fort jag kan.
Även den andra hemsidan med varukorg m.m. Det låter som något man själv oxå skulle behöva.

Mvh Angela
Mummsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-17, 15:45   #22
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Hej Angela,

nu äntligen har jag fått upp min nya sida som är gjord med Cactushop konseptet.

Man måste kunna lite av skapandet av xhtml och hur asp-sidor fungerar.

Deras support är helt suverän. Har fått snabba svar på allt jag frågat om. Kan verkligen rekomendera cactushop om man vill ha en webbshop med varukorg.

För att PayPal skall fungera i kombination med affären skall man göra en inställning på PayPal-kontot men det är inte svårt.

Monica

http://www.ateljekreativ.se
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-16, 15:49   #23
mollabolla mollabolla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 32
hej!
handelsbanken har ett paket för företagare där det ingår kortbetalning tillsammans med kort o dy.//molla
mollabolla är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons