Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2015-04-01, 18:17   #1
aprikosen aprikosen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2015
Inlägg: 6
Är Brother så dåligt som butikerna verkar tycka?

Hej, jag ska köpa symaskin, har tänkt mig en digital som är snäppet bättre än en vanlig enkel basicmaskin. När jag pratat med några butiker så är de mycket negativa till Brother! Är det någon som kan reda ut om det "bara" är för att Brother tydligen inte finns i Sverige för tillfället (ingen återförsäljare?) och därmed svårt för butikerna att få fram reservdelar. Eller har de rätt, är Brother sämre än t.ex Janome? Eller är det bara en gammal fördom för att de också gör skrivare m.m....?
Jag är nyfiken på Brothers Innov-is-serie, den tycker jag låter intressant. Men har inte hittat den än i någon butik för att kunna testa.
aprikosen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 18:34   #2
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Äger själv ingen Brother så jag vet inte.
Här är några som säljer Brother:

http://www.symaskin.info
http://butik.skovdesymaskiner.se
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 20:30   #3
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Jättenöjd med bägge mina Brother maskiner, en 3034 overlock och en innovis 30. (vanlig maskin) Den senaste har jag haft i snart sex år och den har aldrig krånglat, overlocken är nåt år yngre, inget krångel där heller.
När jag köpte min innovis så rekommenderade handlaren mig den framför janome och husqvarna.
Finns många återförsäljare i Sverige och har inget hört om att maskinerna inte skulle säljas i nuläget.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 20:30   #4
väskan väskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 243
Jag har 2 st Brother som jag tycker är bra. Den ena är innovis 900 med broderimöjlighet. Så har jag en DS140. Digital med totalt 40 sömmar.
Det finns en DS120 också. Den var bäst i test för ett par år sen. Kostar under 3000 kr.
Jag har också en overlock 4234D som jag är jättenöjd med.

Titta på http://www.brothershopen.se/Symaskiner.
Det går även att handla på lagershopen i Göteborg

Till min sygrupp har jag köpt 2 st mekaniska maskiner som vi är mycket nöjda med.

Senast redigerad av väskan den 2015-04-01 klockan 21:13.
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-02, 07:28   #5
MELLANDELEN MELLANDELEN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 131
Jag har en Brother innovis 350 som jag köpte-09
Den har funkat helt perfekt så jag kan bara säga att jag är väldigt nöjd med deras maskiner.
MELLANDELEN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 08:05   #6
aprikosen aprikosen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2015
Inlägg: 6
Ja, det låter ju bra. Blev bara orolig för på det ena stället fick jag höra att många hade fått problem med Brother och behövt reparera, och på det andra att det inte längre finns enkel tillgång till reservdelar i Sverige, dvs krångligt o dyrare att reparera... Båda hade slutat sälja Brother. Men det låter samtidigt konstigt, för Brother hör ju till de största tillverkarna i världen och har fått bra betyg i t.ex. tyska test.
aprikosen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-06, 15:52   #7
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Thumbs up

Jag har en Brother 4000 som både syr och broderar. Hade en mindre variant förut. Båda maskinerna är köpta hos återförsäljare på Råå i utkanten av Helsingborg. Vad jag vet så både säljer och servar han Brother. Om han inte slutat senaste året. Affären heter Råå Sy Center. Nu vet jag inte var i skåne du bor, men visst finns det.
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-13, 13:46   #8
aprikosen aprikosen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2015
Inlägg: 6
Tack för alla svar, men nu har jag funderat ännu mer och lutar åt en Janome istället, starkt påverkad av diverse symaskinsförsäljare och webbforum. Så kan det gå och det blir nog bra vilket som ;-)
aprikosen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-30, 14:06   #9
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Låter bara som att de vill sälja sitt eget märke.

Brother håller samma nivå som liknande symaskiner andra märken. Nu för tiden är det så jämnt att håller man sig i samma prisnivå så får man ungefär likadant. En del är rentav tillverkade i samma fabrik utifrån specifikationer...

Det finns butiker i Sverige med Brother. Lite mindre vanligt kanske men de finns.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 12:50   #10
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Det finns ju stora fabriker (är det Janome??) som tillverkar under eget märke men också tillverkar åt andra. Därför kan en maskin från Börnina vara en likadan som från Hösqvarna eller Jönome eller Sönger, men det är samma innehåll.
Jag förstår att Brother har mycket gott renommé.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
brother, återförsäljare

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons