Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-10-14, 18:48   #1
FantomensFru FantomensFru är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 2
Provdocka

Nu har jag kollat runt och bestämt mig för att göra mig min egen provdocka av silvertejp. Nu till stoppningsmaterial. Tror ni man skulle kunna använda fleecetyg som stoppning?





Förr: Pyron
FantomensFru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-15, 08:34   #2
Renvaktar Renvaktar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 35
När jag har gjort mina provdockor så stoppar jag dem med rivet tidningspapper. Ca 3-4 cm breda remsor som jag knölar till. Jag tycker det blir lättare att få stoppningen jämn över hela så inte dockan tappar formen. Gamla telefonkataloger har bäst papper om man får tag i såna. Sedan klär jag dem med fleecetyg så jag får en bra yta att nåla i.
Renvaktar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 11:01   #3
FantomensFru FantomensFru är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 2
Tack så mycket.
FantomensFru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 17:53   #4
symamsell symamsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 286
Här kan man se en video på en "tejpning":

http://www.threadsmagazine.com/item/...hreads-eletter

Del 2 "coming soon"!
symamsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 16:20   #5
NinR NinR är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 51
När jag gjorde min provdocka i silvertejp så köpte jag jättebilliga (20:-/st) kuddar på Jysk o sprättade sönder. Till min docka gick det åt 6 kuddar och jag är ändå rätt stor.... Mvh Nina
NinR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 17:10   #6
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Burda hade en instruktion på sin web över en sån tejpning som jag följde. Jag har sett ett antal videor på nätet efter det.
Jag gjorde en tejpning på en dotter men det är lite svårt att få till bra form. Den blir i praktiken lite större än originalet :-D dessutom.
Över tiden tappar min docka formen, liksom originalet! Tyvärr inte på samma sätt. Nå, skämt åsido. Det som irriterade mig var att limmet i tejpen gav med sig där jag klippte upp den i ryggen. Blev svårt att få till det igen.
Vad som också irriterar är att jag trodde att det skulle vara enkelt att nåla i dockan men limmet i tejpen fastnar på nålarna! De måste rengöras innan de kan användas igen. Kan vara sånt som man löser med bättre tejp kanske. Tejpdockan var en quickfix så det är inte hela världen att den nu står som en klädhängare i väntan på värmeåtervinning. Jag gjorde en kärna av mjuka skumplastskivor från en gammal dyna när jag stoppade den. Blev lite styvare på det sättet.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons