Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Träffar

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-10-26, 23:00   #46
Mifflan Mifflan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 69
Och jag också!!!

Hej!
Här händer det saker när man vänder ryggen till Har inte haft datortillgång på ett tag.

Jag vill också vara med och sy/sticka!

(Alvan du kan väl ta med din brodermaskin hihihi....Jag håller på att preparera mannen...)


http://mifflan.blogsome.com
Mifflan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-27, 08:01   #47
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Om det blir nåt är jag fortfarande på...
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-27, 22:08   #48
Ingsy Ingsy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 96
Jag tycker att det skulle vara kul att träffas och sy eller sticka. Varför inte göra det enkelt och träffas växlande hemma hos varandra med enkelt fika, typ knytis eller man betalar för sig. Det finns många möjligheter att göra det enkelt. Om vi ska hyra lokal och släpa våra symaskiner genom hela eller halva Stockholm tror jag inte att syträffarna blir av. Finns intresse
kan jag ställa upp med plats, bor i södra Sockholm.
Ingsy
Ingsy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-28, 11:02   #49
Ell Ell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 9
Hej alla! Det verkar finnas många i Stockholm som vill sy tillsammans. Jag tror däremot att det skulle kunna vara idé att bilda en förening, det skulle då vara möjligt att få kommunala (och kanske andra bidrag). Vi saknar ställen för flickor, de kommer alltid i sista hand när kommunerna prioriterar. Det gäller hela landet och vore väl en bra idé för vuxna som kan och vill, att göra något för dessa. Tror det är möjligt att få bidrag från flera håll och samtidigt göra en samhällsinsats. Då skulle det också vara möjligt att skaffa en egen lokal där vi kan ha symaskiner och annat stående. När jag flyttade förra sommaren slängde jag en hel papperskasse med mönster, två säckar tyger och mycket annat då jag inte kunde hitta någon som var intresserad. Det finns mycket att få.
Ni som är intresserade av att bilda en förening och hjälpa unga flickor - ring mig gärna så kan vi spåna vidare. Jag bor på Söder //Lina 720 57 75.
Ell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-28, 13:25   #50
Ingsy Ingsy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 96
I början av detta år var mycket på gång, att skaffa lokal, bilda förening osv. Jag hade
gratis lokal på gång men den låg på fel ställe.
Jag tror också på att träffas och byta idéer och prylar men för att komma igång måste det framförallt vara enkelt. Det var mer än jag som la ner arbete på att skaffa lokal men även det rann ut i sanden. Det är för mig en gåta då det av allt att döma finns intresse för syträffar. Jag tror inte på sykurs heller, för sådana finns redan i studieförbundens regi. Däremot skulle det vara kul med lite träffar där man kan ha olika samarbetsprojekt och byta grejor och idéer mm.
Ingsy
Ingsy är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons