Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-02-12, 10:23   #1
Frejas Frejas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 2
Symaskinsagneturen - Varning

Jag köpte en begagnad symaskin ifrån dom i slutet på förra året.

Maskinen skulle vara servad och det skulle ingå 1-års garanti.

När symaskinen kom så saknades Trådrullehållaren och då kan man inte använda maskinen.
Kontaktade dom via mail, men inget svar.
Väntade ett tag och skickade ett nytt mail, där jag ville ha leveranskvitto.
De lästa mailet, men ingen respons alls.

Hade under tiden upptäckt fler fel på maskinen som jag även skrev i mailet om, som spolning, service, garanti...

Ångrar mig verkligen att jag köpte ifrån dom och vill på det här sättet varna andra från att handla av dom.

Finns lite annat att berätta, men få se om jag skriver sen.
Är det någon annan som har handlat av Symaskinsagneturen?

Mvh Lotta
Frejas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 17:19   #2
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Menar du dom i Göteborg eller vilken syftar du på?
Har du testat att ringa dom?

Personligen brukar jag ringa om jag är missnöjd med ett köpt, lätt att mail felar och inte kommer dit det ska.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 18:49   #3
annamajny annamajny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 73
Min erfarenhet är att e-post inte är deras starka sida, det är nog bättre att ringa eller besöka butiken.
annamajny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 22:17   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det är ingen ursäkt att email inte besvaras. Det är ett otyg som många företag och myndigheter som listar email på websidan och sedan tror det räcker med det. Ibland svarar de med ungefär "Ring mig 0xxxxxx" i mailtexten, då börjar man bli förbannad.

Det finns människor som är beroende av emailkorrespondens. Som jag t.ex. jag är döv.

Jag önskar att folk skulle se email exakt som postade brev - skillnaden är att den går mycket fortare.

Sedan har jag personliga erfarenhet av dem, de är mycket ojämn i kvalité. De gjorde service på min symaskin och det var en katastrof. Oljan dröp rejält efteråt, och de servade bara 1/4 av maskinen. Jag blev besviken och tänkte nej nu ska jag fixa själv och jag lyckades fixa till de problem de inte lyckats med och då upptäckte jag att de INTE har gjort service mer än runt spolhuset och det allra vänstraste delen av symaskinen. Den högra delen var täckt av damm, smuts och hamsterspån (från för längesedan då symaskinen stod brevid hamsterbur, när jag var liten). Det säger allt om hur bra/dåliga de är.
Jag fixade som sagt problemen själv.

Jag lämnade samma symaskin nyligen till Tygaffären (Olskroken) utan att maskinen krånglat. Bara för att vårda om den för den har ju jobbat på så länge och inte fått motorservice/kontroll (tänker bara på hur det gick hos SyMAgenturen så har de knappast rört motorn). Fick tillbaka den i bra skick och de har slipat bort repor på stygnplåt som jag inte bett om (faktiskt har jag tre stycken stygnplåt hemma och jag satte dit den mest slitna) - bra. Så det blir nog dit jag lämnar symaskiner för service i fortsättningen.. Jag vet inte vilket märke som är standard för dem, förmodligen Husqvarna, men mekaniska symaskiner går ju att serva enkelt oavsett märke om man har mycket erfarenhet och många serviceböcker.

Jag köpte däremot en beg symaskin som går som en klocka/som smör (bästa hushållssymaskinen jag sytt på någonsin i det avseendet). Men det är nog bra grundsymaskin/kondition förmodligen. De visade dålig attityd dock när jag frågade om dekorsömmarna fungerade? DE sa nej sådant kontrollerar de inte. Då blev jag mycket arg, vi köper inte symaskin bara för att sy raksöm och sicksack, köper jag en symaskin så förväntar jag att den funkar till 100%. Så jag begärde att testa på plats och det gjorde jag i minst 30 minuter och då kom jag fram till att maskinen är i bra skick och gör det den ska göra. Så det var en lyckosam köp.

Så, ja dålig attityd, urdålig servicejobb och ojämn kvalité på symaskiner, ibland jättebra, ibland dåligt.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 02:47   #5
Frejas Frejas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 2
Det är företaget i Göteborg som jag menar.

Jag tycker inte det spelar någon roll om man ringer eller mailar. Jag föredrar mailkontakt.

Dom läser mina mail, men gör inget åt detta förlorar dom på i längden. För inte vill jag vända mig dit igen.
När jag köper en maskin som ska vara servad och inte får det och sen att det fattas saker så har företaget gått ut med falsk marknadsföring.

För min del blir det KO och hoppas kunna få hjälp av dom. För jag tror inte att jag är den enda som har råkat ut för dom.
Frejas är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons