Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-02-13, 17:54   #1
miiaoo miiaoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 61
Knapphålsproblem!

Jag fattar bara inte hur det är meningen att min maskin ska kunna göra knapphål!! Den har ett gäng olika att välja på och en smart pressarfot som ska känna av hur stor knapp det är. Maskinen är en Janome MC 3500, inte alldeles ny alltså, men den borde ju ändå fixa sånna saker som knapphål.

Jag kan inte med någon inställning få den att sy kortare sträckor( vad nu långsidor i knapphål heter eg??) än ca 4-5 cm och det är för långt för mig. Enligt displayen kan jag korta ner hålet till 2,5 cm, men icke. Visst går det att få displayen att visa 2,5 cm men den syr lik förbannat mycket längre. Sen tjockar den ihop tills tråden går av när den ska "vända" och sy tillbaks på andra sidan. Det gör den oavsett om jag förlänger stygnen.

Vad kan jag göra för att få det att funka tro? Nån som har tips? Kan tillägga att jag inte har någon bruksanvsining och inte kan hitta på nätet heller för min maskin tyvärr. Dra ner KH_sensorn står det man jag vet inte vad det är för nåt heller. Kanske är det som är felet??
Hjäl..
miiaoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 18:15   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Finns det någon "spak" att dra ner, så att den känner av hur stort knapphålet ska vara,
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 18:24   #3
carinabwallin carinabwallin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 66
På min janome 4800 är sensorn för knapphål en liten sak man drar ner snett till vänster om lampan. Man får titta noga för att hitta den.
carinabwallin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-14, 07:22   #4
miiaoo miiaoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 61
JAAA!!! NU FUNKAR DET!!! Tack snälla!! Det var ju precis så enkelt att det var en spak att dra ner!! Yes!! Jag hittade kh sensorn, det va ju en pryl som jag aldrig fattade vad den skulle vara till ju. Äntligen kan jag sy mina knapphål!!Jihoo'!!
miiaoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons