Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-02-09, 06:54   #256
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
hej - vad hette sidan Sari varit inne på ?
Nyfiken på att kolla där själv
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-09, 07:20   #257
bushzoo bushzoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 17
Här är URL adressen. Hon skrev att man fick lov att använda mönstren själv eller i sin quilt grupp, men ej för privat vinst. Då har hon mönster att sälja istället.

http://www.patchpieces.com/

Ha en trevlig titt!
Eva
bushzoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-09, 09:33   #258
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Det var en "GREAT" site. Jag hittade mängder med Paper piecing mönster som jag har skrivit ut för senare användning. Definitve bookmark där. Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-14, 05:51   #259
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
Hej Tjejor! Nu efterlyser jag blocket från Lingling! Var är det?När har du ett datum för leverans?Eller är det så att det är bara jag som inte fått nått?Jag kan ju inte göra nått med blocken innan det kommit och det är något frustrerande....
Ha en trevlig alla hjärtans dag/Skylthäxan
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-14, 06:29   #260
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Jag har inte fått ngt heller...
Funderar på att göra en lång lång duk - med blocken 2 o 2 i mitten. Blir onekligen nåt att prata om kring matbordet ! Problemet är vilken färg jag ska välja mellan - kanske mellanbegie så det inte blir för rörigt sas.

Vad ska ni andra göra ?

Har med mej blocken till jobbet idag och ska visa alla andra nyfikna som följt oss
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-14, 06:40   #261
bushzoo bushzoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 17
God Morgon!
Jag har inte fått det sista blocket heller. Vet ej vad jag ska göra med mina. En lång duk låter inte dumt, som sagt bra "conversation piece"...
Eva
bushzoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-14, 08:39   #262
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Jag saknar också ett block. Tänkte först göra en väggbonad men den blir för stor, mina väggar är redan täckta. En duk är inte helt fel, med blocken 2 och 2 blir duken ca 2 meter lång, + ev mellanremsor. Jag tror också att jag ska ha någon mellanremsa som dämpar, beige är inte helt fel, eller kanske en riktigt mörkblå.
Det är lite att fundera över.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-14, 09:28   #263
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Jag funderar på att göra flera bords löpare. Kanske en lång och några korta så jag kan variera när jag har de på bordet.

Lingling var sjuk, så jag tror inte att någon har fått hennes block än.

Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-14, 19:32   #264
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Ledsen

Hej! Såg idag att mina block är saknade ...
Ovanpå förra sjukan har jag haft halsont och prioriterat sömn nu. Nu klagar sonen över ont i öronen och maken säger att mina block inte är fina nog som lök på ansjovisen ... Haft gäster i helgen dessutom.
Men idag fick jag en sändning med tyg till så nu ska jag försöka få undan. Finns inget som gör en så glad som nya tyger! Det som bekymrar mig just nu som tidskrävande är signaturen. Ni som sytt den vad har ni använt för tråd? Sytt för hand? Min maskin har inga alfabet eller så, så antingen får jag ta en textilpenna, eller så brodera ditt den.
Hav tröst, de kommer!
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-14, 21:10   #265
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Det som fastnat ...

En tråkighet: Har en laddning tyg till på väg, men den har fastnat på Arlanda, fick ett brev om att posten ville ha kopia på min beställning Surt.
Så tygerna som kom idag hann fram före fast de beställts senare.

Visst är det trist, man vet hur fort de ska komma och så gör de inte det och så får man meddelande om att de ska hämtas mot avgift osv ...

Men de som kom idag var så fina så jag är glad ändå Nu är de tvättade o strukna &så.

Senast redigerad av Lingling den 2006-02-14 klockan 21:26.
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-15, 21:44   #266
bushzoo bushzoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 17
Glad att du mår bättre! Och tyg gör en alltid glad! Ang. din fråga. Jag använde alfabetet på min maskin, men det är ju egentligen bara raksöm, så beroende på hur stort m.m. kanske du skulle kunna använda maskinen, du har ju "raka" bokstäver. De som broderat för hand verkar ha använt DMC eller pärlgarn. Jag vet ej hur bra pennor håller färgen med ålder, det skulle vara min reservation till att använda den.
bushzoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-22, 08:02   #267
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 235
Jag är väldigt sugen på att avsluta mitt vänskapstäcke men eftersom ett block saknas kan det inte göras.

Lingling du får ursäkta om jag går rakt på sak:

Kommer det att komma ett block från dig eller har du tagit på dig för mycket? Jag tycker att ditt senaste inlägg indikerar att du inte börjat. Jag skulle gärna vilja veta ungefär när du tror att du kan vara klar med dina block eller om du ångrar att du blev med.

//Malin
Malin.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-22, 08:17   #268
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
Hej Malin och alla ni andra !
Tyvärr misstänker jag samma sak eftersom det har varit ganska många svävande ursäkter och ett datum har inte gått att fått av lingling.
Riktigt tråkigt tycker jag....Skulle det dessutom bara vart initialerna som bråkar har jag kunnat sytt dit dem själv.Det är så lite jobb med det,så vi borde ha fått blocken nu.
Lingling jag vill att du svarar ärligt nu, blir det nått block eller inte och när i sånt fall!?
Får du inte till nått kvittar det för min del.
/Skylthäxan.
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-22, 23:28   #269
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Nu har jag lagt bilder på vad jag hunnit så långt. Jag hade tänkt lägga ut dem när alla var klara. Inga är signerade däremot

Jag gör inte applikation, min symaskin har avskräckt mig när jag försökt, och mina piecings är tyvärr inte lika avancerade som Liselotts med fleras (men jag ska ...!) den som har brått kan messa mig om hon vill ha ett visst block som är klart, eller bara att ett visst block skulle passa bäst.
Jag har tänkt mig fem av varje, ungefär, men börjat med fyra och kan ändra fördelningen.

Senast redigerad av Lingling den 2006-02-22 klockan 23:34.
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-23, 04:20   #270
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Dina block Lingling är verkligen fina, och vad gäller signeringen så gick den jättefort tyckte då jag, att brodera initialerna är ju en rätt snabb grej jämfört med att sy själva blocket...

Och eftersom jag ser att åtminstone tolv är klara så väntar jag mig alltså mitt block rätt snart.

Vilket block det blir spelar ingen som helst roll, det är en del av hela grejen tycker jag att jag inte vet vad som kommer i lådan.

Så snälla Lingling, prioritera detta. Vi är nog alla jättesugna att få börja montera ihop alla block, och eftersom vi är så nära att bara ditt fattas så blir vi extra otåliga...
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons