Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-06-18, 16:36   #1
mrs.lundin mrs.lundin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2011
Inlägg: 2
Brother 3034 eller Pfaff Hobbylock 2.0

Jag ska har fått lov av maken att köpa en overlock nu när jag går hemma och är mammaledig, men vill gärna ha lite tips på vad jag ska satsa på!
Jag är nybörjare och syr mest i trikåtyger (barnkläder) så den ska va enkel att trä och försttå. Jag kikat runt endel och tänkt beställa från england.

Har fastnat för antingen Brother 3034 eller Pfaff Hobbylock 2.0. Har sett att det är flera som köpt brothern och är nöjda med den. Nån som kan hjälpa till lite med skillnader på dessa maskiner? På hobbylocken kan man ju även sy med 2 trådar, men hur stor användning har man av det? Hur lätta/svåra är de att ställa in och sy med?

Tacksam för hjälp!
mrs.lundin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-18, 19:54   #2
trugen trugen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 101
Hej!
Jag har hobbylock 2.0 och hade aldrig provat att sy med overlock innan. Jag tycker den är enkel att trä funkar alltid för mig men ska vara ärlig att säga att jag endast använder den för att sy ihop eller kanta istället för trestegs zickzack på den vanliga maskinen.

Kanske inte så mycket hjälp men det är min erfarenhet av den jag har.

Trugen.
trugen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-18, 20:36   #3
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848