Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-10-06, 21:54   #1
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Inspiration till trikåplagg

Jag har precis fått fyra stora pappkassar fulla med underbara trikåtyger med mycket bomull (precis som jag vill ha det) i alla de sorter. Interlock, muddtyg, sweatshirt, singeljersey. En hel del kommer att gå åt till vanliga basplagg (munkjackor, enkla linnen, toppar osv) då det är något som jag verkligen behöver.

Men, det kommer bli mycket kvar efter det. Jag har inga problem med att konstruera mönster, men, jag skulle behöva lite inspiration på roligare saker att sy i enfärgad och mönstrad trikå. Gärna sådant som passar hyfsat även med en stor byst, och som det går att använda rätt heltäckande bh:ar med vanliga axelband under. Så, har ni några tips? Något ni tycker om?
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 09:12   #2
Lotta.E Lotta.E är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 53
Eftersom jag gillar varnliga t-shirts / tröjor / toppar, men har stor byst så brukar dom inte sitta så snyggt.
(korta fram å långa bak)
Då brukar jag göra bystsömmar även på jersytröjor. (Samt lite långa så rumpen döljs)

För att dryga ut tygerna lite så kan man sätta en enfärgad baksida,
mönstrad framsida, enfärgade ärmar, ränder eller V-mönster allt för
att framhäva eller dölja bysten.

Vet inte om detta var till någon hjälp för dej, men glöm inte bort att,
-Ett vackert tyg är som en god flaska vin, tål att lagras!
//Lotta
Lotta.E är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 20:44   #3
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Bystveck kommer det nog bli hur som helst, men, problemet är att det ändå blir för extremt kurvat, framför allt i sweatshirttyget, där stretchen inte riktigt räcker. I några koftor kan jag absolut slänga in lite prinsesskärning, men, på munkjackorna undviker jag helst det. Tror ni att det går att lägga en del av vidden vid mittframsömmen, vid dragkedjan? Och på sätt fördela den extra vidden på två sömmar, istället för att enbart lägga den i sidosömmen.

Och jodå, ditt svar hjälper. Allt som ger idéer är bra.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 14:33   #4
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
marcytilton.com
Hoppas adressen är rätt, googla annars på hennes namn. Har en mönsterserie för Vogue och säljer trikåtyger, har sytt en massa roliga toppar där hon kombinerar tyger och dessutom trycker på dem, jag tror man skall titta på Marcys garderob eller dyl.
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 19:03   #5
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Citat:
syfantasten skrev: Visa inlägg
marcytilton.com
Hoppas adressen är rätt, googla annars på hennes namn. Har en mönsterserie för Vogue och säljer trikåtyger, har sytt en massa roliga toppar där hon kombinerar tyger och dessutom trycker på dem, jag tror man skall titta på Marcys garderob eller dyl.
Vilken fantasi hon har! helt underbar sida att titta på!!
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons