Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-06, 16:25   #1
dessi dessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 3
Symaskin till nybörjare!

Det enda jag sytt på maskin var på syslöjden i mellanstadiet. Jag är inte helt lost utan kan lätt luska ut hur man syr vissa saker.

Nu vill jag börja sy mina egna kläder gardiner etc. och behöver en symaskin.

Så.. Om jag ska önska mig en i julklapp vilken ska jag då välja? En begagnad får det då bli. Står sig en Husqvarna 2000 om jag tänker sy mycket i syntetiskt material?
dessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-06, 17:17   #2
carinabwallin carinabwallin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 66
hej

Bernina och janome har nya symaskiner från lite drygt 2 000:-. Bernina har bra och tåliga maskiner. Janomes kan börja gnissla lite. Mitt tips är att om du har råd med den summan gå till butiker som säljer dessa märken och prova innan du köper en begagnad. Man ska ha en symaskin i rätt många år.
carinabwallin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-06, 17:41   #3
dessi dessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 3
Så en ny Bernina eller Janome är bättre än en Husqvarna 2000?

Jag har ingen erfarenhet av symaskiner så att testa en för att se om den är bra är lite svårt =)
dessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-06, 19:56   #4
Fannica Fannica är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 10
Wink Nyligen köpt en maskin

Hej!
Jag var också ute efter en beg men ändrade mig när jag fick veta att de inte skulle klara mina krav.(Att sy i alla material). Finns många bra beg men det är ju det där med garanti samt att vissa kanske inte syr bra i trikå eller gör snygga knapphål t.ex.. (Fick hjälp av recensionssidan).
Det blev en Pfaff 1132 efter att ha kollat på både husqvarna, bernina bernette, singer och janome i de lägre prisklasserna (2500-3000kr). Det blev Pfaffen Hobbyline serien i prisklassen 2500-3500 kr. Jag har ännu inte börjat sy på allvar, men det var den som stod sig bäst när jag provsydde i olika material som tunt nylontyg, trikå, bomull och jeans. Demon på min maskin klarade också läder med vanlig nål! Det som strulade med de andra var svårigheten att sy i det tunnaste tyget. Lycka till!
Fannica är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons