Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-02-03, 17:14   #1
ingrido ingrido är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 7
Hjälp! Hus Embroidery

Hjälp mig... snälla!
Har laddat hem nya broderier...men kan nu inte öppna Hus Embroidery progammet...står ngt om att "fel har uppstått progr måste stängas"..."skicka felrapport".. vad är det som händer??? Vad kan jag göra??? Har kört "smart update" sökt efter fel men hittar inget... Hjälp! Tack på förhand!!!!
ingrido är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 13:16   #2
ingrido ingrido är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 7
Citat:
ingrido skrev: Visa inlägg
Hjälp mig... snälla!
Har laddat hem nya broderier...men kan nu inte öppna Hus Embroidery progammet...står ngt om att "fel har uppstått progr måste stängas"..."skicka felrapport".. vad är det som händer??? Vad kan jag göra??? Har kört "smart update" sökt efter fel men hittar inget... Hjälp! Tack på förhand!!!!
Problem fixat genom ominstallation av programmet.
Men ni får gärna tipsa om hur jag ändrar STORLEKEN på ett av de brod. jag laddade hem... det får inte plats i ramen står det.
ingrido är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 19:01   #3
Sissi101 Sissi101 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 21
Citat:
ingrido skrev: Visa inlägg
Problem fixat genom ominstallation av programmet.
Men ni får gärna tipsa om hur jag ändrar STORLEKEN på ett av de brod. jag laddade hem... det får inte plats i ramen står det.
Står det inte att du ska byta till större ram?
Det gör det på min om ett broderi är större än ramen så¨står det att man ska bytt till den o dem storleken.

mvh
Sissi
Sissi101 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 20:13   #4
ingrido ingrido är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 7
Citat:
Sissi101 skrev: Visa inlägg
Står det inte att du ska byta till större ram?
Det gör det på min om ett broderi är större än ramen så¨står det att man ska bytt till den o dem storleken.

mvh
Sissi
Har den största ramen som går i Designer1, råkade ladda hem ett broderi som var för stort för den ramen... tänkte slippa betala för att ladda hem ett nytt i mindre storlek.
Man bör väl kunna ändra storlek på broderier i Digitizing...?
ingrido är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-06, 00:47   #5
Sissi101 Sissi101 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 21
Citat:
ingrido skrev: Visa inlägg
Har den största ramen som går i Designer1, råkade ladda hem ett broderi som var för stort för den ramen... tänkte slippa betala för att ladda hem ett nytt i mindre storlek.
Man bör väl kunna ändra storlek på broderier i Digitizing...?
Jag kan göra ändringar till mindre och större i min symaksin,kolla i intruktionsboken.

Jag kan inget om dessa program ,men vi får hoppas att någon som är mera kunnig svarar
Sissi101 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-06, 17:43   #6
ingrido ingrido är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 7
Citat:
Sissi101 skrev: Visa inlägg
Jag kan göra ändringar till mindre och större i min symaksin,kolla i intruktionsboken.

Jag kan inget om dessa program ,men vi får hoppas att någon som är mera kunnig svarar
Tack för dina svar... problemet är att jag inte kan spara broderiet på disketten som skall in i symaskinen, det står då kan ej sparas "för stort för ramen" därför kan jag inte få broderiet till maskinen, det finns f.n. bara i datorn. Får försöka igen jag kan läsa mig till det... Tack för hjälpen.
ingrido är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-06, 18:33   #7
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
När man laddar ned filer från nätet, för att få det att fungera behöver man öppna det i ett broderiprogram och spara ned det i rätt format som passar din symaskin. Olika symaskinsmärken och ibland vissa maskiner använder olika format på filerna. I broderiprogramet kan du ändra storlek på broderiet och flytta det så att du får det där du vill i ramen. Det brukar gå att ställa in vilken maskin man använder och då kommer de rätta ramarna upp så att du kan välja.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 09:46   #8
ingrido ingrido är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 7
Citat:
bila skrev: Visa inlägg
När man laddar ned filer från nätet, för att få det att fungera behöver man öppna det i ett broderiprogram och spara ned det i rätt format som passar din symaskin. Olika symaskinsmärken och ibland vissa maskiner använder olika format på filerna. I broderiprogramet kan du ändra storlek på broderiet och flytta det så att du får det där du vill i ramen. Det brukar gå att ställa in vilken maskin man använder och då kommer de rätta ramarna upp så att du kan välja.
Tack för svaret! Skall testa senare under dagen... har laddat hem i HUS-fil men har aldrig ändrat storlek i broderiprogammet, hoppas det lyckas...
ingrido är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 21:34   #9
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Citat:
ingrido skrev: Visa inlägg
Tack för svaret! Skall testa senare under dagen... har laddat hem i HUS-fil men har aldrig ändrat storlek i broderiprogammet, hoppas det lyckas...
Kommer du pā hur man gör, dela gärna med dig, för jag undrar ocksâ över samma problem
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 15:10   #10
ingrido ingrido är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 7
Citat:
strumpan skrev: Visa inlägg
Kommer du pā hur man gör, dela gärna med dig, för jag undrar ocksâ över samma problem
Det gick bra tillsist, ska se om jag kan redogöra för hur jag gjorde...
Då jag öppnade det nedladdade broderiet och skulle spara på diskett så gick det inte då det stod att det var för stort för ramen.
Gick då in i "Preferences" i övre menyraden på 3D Embroidery programmet, där finns "Hoop" och "Hoop Size" där jag ändrade till min bågstorlek t.ex. 360mm x 150mm (Mega Single)
Sen var det väl så att man sparade ner broderiet i den nya storleken och sen öppnade det i "Disk Manager" via QuickLink i menyraden... där får man läsa in den diskett som man sätter i för att inte förlora ev broderiet, sen hämta de nya som är sparade på hårddisken, och då de nya är hämtade till DiskManager sparar man det på disketten Write Disk... hoppas det kan hjälpa dig... tror det var ungefär så jag gjorde, fast det är inte alltid det går som "ett rinnande vatten"!
ingrido är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 08:41   #11
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Tack för hjälpen
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons