Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-08-30, 11:41   #1
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Burda förhandsvisning av kommande nr

Burda har ingen svensk websida. burda.se är bara skräp.
Tyska Burda har däremot bra information. Jag har registrerat mig på deras e-postlista och det kommer löpande mejl som bland annat länkar till deras sida när de lägger ut material till kommande nummer. De visar inte allt i ett nummer men mycket.

Deras sida som visar nyheter

Där finns det ofta länkar till de olika editionerna (Style, Easy, Plus) och annat material som länkar till deras community.

Observera att burdastyle.de och burdastyle.com är helt olika sajter.
Den senare är mera en entusiast community som bygger mycket på användarnas material.
Däremot de menyer som där går till mönster (patterns) ger naturligtvis burdamönster men inte heller här är .de och .com lika.
- Tyska lösningen har tagit bort de anvisnings-pdfer som fanns. De skickas bara om man laddar ner mönster.
- Den lösningen som används på .com-sajten har däremot länkar till pdf-er som för ett mönster ger full anvisning, utläggningsdiagram mm. De är mycket bra att se på om man vill studera ett mönster närmare innan man köper.
Därtill finns en fransk sajt och där har jag hittat ett nummerarkiv som går långt tillbaka, längre än de andra.
Detta var tänkt som en liten hjälp för er som liksom jag försöker navigera på Burdas webbsidor.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 11:55   #2
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Bildvisningar

Oktobernumret

Septembernumret

Augustinumret

Som sagt - de visar inte alla modeller och bättre bilder kan man hitta om man tittar i deras mönsterkatalog där man under heft-katalog kan se modeller som finns i septembernumret som nu är ute i den tyska marknaden. T ex denna.
Det går att bilda sig en uppfattning om det är intressant att köpa ett nummer på det här viset. Långt innan det är ute på disk i Sverige.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-08, 13:37   #3
Livsglad Livsglad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 203
Tack för tips! Trevligt att spana!
Livsglad är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons