Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-09-26, 07:49   #1
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
Smile Göra vänskapsquilt?

Är det någon som är intresserad av att vara med och göra en vänskapsquilt? Man bestämmer ett motiv och storlek på blocket och ett färdig datum, så gör man lika många block som personer som anmält sig och så skickar man ett block till respektive och får naturligtvis lika många block tillbaka för att sedan montera ihop dem.Jag har sett så himla många fina som är gjorda på sånt sätt med hjärtan,hus,blommor etc.Tekniken får man bestämma själv och ingen quilt blir den andra lik!Är du intresserad!? Svara!
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-26, 09:34   #2
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
vänskapsquilt

Det låter roligt och spännande. Jag är gärna med på vänskapsquilten.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-26, 10:24   #3
Asa812 Asa812 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 59
Det låter roligt. Jag är gärna med om det inte ska vara färdigt alltför snabbt med tanke på att åtminstone jag har en heldel projekt som jag ska ge bort i julklapp.
Asa812 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-26, 13:31   #4
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Hej! Jag kan också tänka mig att vara med. Just nu är jag med i en "Round Robin" för en annan diskussionsgrupp på nätet. Portot är lite dyrt när jag ska skicka till USA. Det skulle bli kul med ett utbyte i Sverige. Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 06:19   #5
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
vänskapsquilt

Vad roligt det vore om vi blev några stycken och är vi bara några få kan man ju alltid göra 2block! Vi får väl komma överrens om hur lång tid på oss vi får ha.För min egen del gör det inget om vi har ett par 3månader på oss!Så måste vi komma överrens om motiv.Några förslag? Själv föreslår jag blommotiv på mörk bakgrund 6inch block.Vi kan väl disskutera lite.Man får helt fria händer vad det gäller teknik och material,men storlek och bakgrundsnyans har alla lika.Kom med förslag, så väntar jag med spänning!
Mvh/Skylthäxan
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 07:22   #6
Asa812 Asa812 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 59
Jag skulle nog föreslå lite större block kanske 10-12 inch istället. Mitt förslag på motiv är stjärnor men blommotiv tyckte jag också var bra.
Asa812 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 09:01   #7
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Jag kan tänka mig blommor, stjärnor, eller hjärtor spelar ingen roll, men jag skulle vilja ha mellan färg i bakgrund, gärna bestämt, typ mellan blå eller mellan gul. Storlek kanske beror på hur många vi blir, större om vi är färre, mindre om vi är flera. Det här blir spännande. Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 12:17   #8
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
vänskapsquilt

Jag skulle nog också föredra 10-12 inch storlek på rutorna, det blir lättare om man vill använda paper piecing som teknik, men det beror förståss på hur många vi blir.
Blommor tycker jag om och det finns ju så många blommor att välja på, även hjärtan är intressant. Man kan ju också göra ett valfritt djur t.ex. vilda djur, katter eller hundar, fiskar, fjärilar etc. En fjärilsquilt hade varit fint.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 18:15   #9
Hizzan Hizzan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 20
Jag är gärna med, storlek färg eller motiv spelar ingen roll för min del.
Hizzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-28, 09:01   #10
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
vänskapsquilt

Jag böjer mig för majoriteten, om ni vill ha stora block så okej då. Anledningen till att jag inte vill ha det är att projekten blir så stora och svårplacerade, för jag tänker väggtäcke, inte överkast...Blå bakgrund kan vi gärna ha, stjärnor kan jag också ta.Men hellre blommor! Vad säger ni om hur lång tid vi ska ha på oss?Vi hörs! Skylthäxan
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-28, 09:17   #11
Asa812 Asa812 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 59
Vad tror ni om att ha det färdigt till slutet på januari, eller tycker ni att det är för lång tid?
Min tanke var att man oftast har så mycket att göra fram till jul så det kan bli lite mycket på en gång då.
Asa812 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-28, 09:27   #12
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
vänskapsquilt

Det är helt okej för mig om det blir till slutet av januari eller början februari.Bättre att ha god tid på sig!
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-28, 09:42   #13
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
slutdatum

Dina tidsförslag är utmärkta. December går åt till att avsluta påbörjade julklappsquilt och annat julbestyr, så jan/febr blir bra. Förslagsvis 29/1 eller 5/2.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-28, 11:00   #14
Sarppa Sarppa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 3
Jag vill också gärna vara med och göra vänskapsquilt:-)
Har sett några stycken och de blir ju så otroligt fina!
Sarppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-28, 13:41   #15
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Slutet på Jan/Feb låter bra. Vi borde ha en "kör instruktion" så att alla är med på vad som gäller och när. Vad sägs om:

10 inch block (då blir det ca: 10½ inch med sömsmånen) med blom motiv på en enfärgad mellan blå bakgrund. Bara bomullstyger. Vilken teknik som helst. Alla blocks ska vara postad till alla andra senaste den 5 februari 2006.

Vi får ha en "cut-off" för start datum, också så vi vet hur många blocks vi ska göra.

Adresserna får vi ta privat via email, inte här på forumet, eller?

Vad sägs? Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons