Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-21, 14:34   #1
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Mörkt och trist.

Finns det fler som jag, som tycker att livet är grått, trist och väldigt tråkigt, nu på hösten? Det finns ingen ork till nåt och nästan ingen lust till nåt heller. Min fråga är: Vad gör ni för att göra dom här dagarna lite bättre? Själv klippte jag mig och köpte ny duschtvål, schampoo och gele som doftade underbart. Ser fram emot duschen i morron bitti. Men vad gör ni andra?
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-21, 14:36   #2
nillisen nillisen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 45
Laddar med böcker, tänder massor med värmeljus och går runt i mysiga raggsockor och fleecetröja.
nillisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-21, 19:03   #3
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Mängder av goda tesorter och levande ljus är min räddning såhär års! Faktum är att jag föredrar höst och vinter över vår och sommar, bara för att man äntligen får användning av alla ljus och kan dricka gott varmt te nerkrupen i tv-soffan.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-22, 19:26   #4
Jaja Jaja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 39
Jag känner verkligen igen mig i att allt känns mörkt och trist!
Jag försöker pigga upp mig som er andra: te och levande ljus, dusch med trevliga dofter, ska fixa håret i helgen (äntligen ska det bli blått!) men jag har lite svårt att komma över den sista håglösheten när de tråkiga böckerna som måste läsas hela tiden pockar på min uppmärksamhet.
Menmen... någon kanske har knep som verkligen fungerar även för mig?
Annars är det väl bara att bita ihop och vänta på våren och en roligare kurs...
Jaja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-25, 16:14   #5
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Jag började tro att jag var ensam om att tycka att allt är mörkt och trist...Jag har idag träffat massor med positiva tanter och det kändes urhäftigt och dom gav mig en liten kick! För ljus och böcker och raggsockor, det finns alltid framme hos mig.
Å att se fram emot en kurs hmmm, det lät åxå spännande. jag har funderat på ljusterapi, nån som testat?
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-25, 17:37   #6
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
ute(så länge det är dagsljust iaf) är det ju inte så trist nu. Löv i alla möjliga färger. Det är så vackert. Okej nu börjar de ju ramla av iofs men ändå
Hösten har sin charm den med tycker jag. Härlig frisk luft att dra in i lungorna.
Alla årstider behövs så man itne tröttnar. Tänk snart kanske det kommer lite snö...mysigt. och sen kommer den underbara fina våren...och efter den härlig sommar ...och sen kommer de fina färgglada löven och den friska luften igen

(fast jag tröttnar också på det ibland )
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 22:29   #7
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Ok, jag har ett nytt tips för att pigga upp oss såhär i höstmörkret och speciellt nu när det är lite tillfälligt kaos här på sysidan:

DET ÄR SNART JUL! Kom igen, känn julglädjen! Jag vet att den finns inom er, jag håller på att koka över den redan nu! Började tillverka julpynt idag och första julklappen är köpt. Här bakas det redan kakor och godis, om så bara i dagdrömmarna.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 00:05   #8
peter1959 peter1959 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 50
Jag syndade idag o köpte en liten Julskinka, blev jättesugen på skinkmacka, mmmmm
Men jag hade sans att hoppa över glöggen....
Förlåt alla, ska aaaaaldiiiig göra så någon mer gång...
Kram

Senast redigerad av peter1959 den 2008-10-28 klockan 00:11.
peter1959 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 10:15   #9
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Här har det varit jul sedan augusti, så jag har knappt märkt av att det är mörkt. Håller på med julsakerna till marknaden. Se upp för nu blir det jul fortare än ni anar. November brukar ha en tendens till att försvinna i tomma intet.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 12:11   #10
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Jag gillar höst och vår bäst. Första delen av hösten är en härlig tid: kall klar luft, solsken och vackra höstfärger. Sen när träden är kala och det bara regnar passar det så bra med pyssel (t ex handbroderi), en rolig kvällskurs, fixa med foton, läsa, städa t o m lite dataspel
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 13:17   #11
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Nää hösten är inte bra för mig. Jag är helt orkeslös. Jag har åxå julmarknader att planera för. men orken...Så får jag dåligt samvete för att jag inte orkar..
Peter: Jag har åxå köpt en liten helgskinka idag, men jag kunde inte gå förbi glöggen...det vart en med hjortronsmak.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 13:32   #12
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Ojoj, jag har inte kommit så långt som till glögg och julskinka än, men det låter frestande, minst sagt...
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 14:22   #13
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
När det blir grått och trist så är en brasa det bästa. Alla har nu inte förmånen att ha den men då är ett ljus substitut. Gärna doftljus med kanel eller apelsin, allra helst spiskummin. Luktar underbart om man tål det.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 15:03   #14
Safia Safia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 109
Ja usch... jag går i ide då det blir mörkt och regnigt
Jag tänder ljus och åker till sommarstugan och låtsas att det är sommar. choklad funkar också bra för mig, och mycket kaffe där till så man hålls vaken.

Denna höst har varit extra jobbig då jag haft skolarbeten så det räcker och blir över.

Men jag lever också för julen nu. Är inne i en virkperiod nu så jag har börjat virka lite julklappar och så ska jag försöka virka lite grejer till julmarknader som mamma brukar va och sälja på.

Lite snö skulle heller inte sitta fel, just nu så verkar det som om det alltid börjar regna då jag stiger utanför dörren
Safia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 16:20   #15
Perlita Perlita är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 10
Jag har gått på ljusterapi de senaste fyra vintrarna, och det hjälper faktiskt. Men blir man så trött som jag blir, så måste det till rätt mycket ljus, och ofta! Jag försöker också ta en semesterresa till ljusare (varmare) trakter.

Jag har skaffat ordentligt med lampor hemma, tänder upp ordentligt. Då ser man dessutom bättre att brodera De levande ljusen får vänta tills det är tillräckligt sent på kvällen, då det ändå snart är dags att sova.

Utöver det så myser jag till det med te och dofter som många andra.
Perlita är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons