Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-10, 21:05   #1
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Import från USA

Hej!

Finns här någon som har koll på vad som gäller vid import av varor från USA? Vad skall redovisas till skattemyndigheten? Det finns ju ingen moms att dra av.
Jag rinde skattemyndigheten förra sommaren och fick något slags svar som jag inte begrep/kommer ihåg så mycket av. Min import låg nere hela förra året, men nu har jag fått nytt avtal och kör igång igen.
Nina
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-10, 21:12   #2
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Hej Nima!

Jag vet verkligen ingenting om det här med tull osv, men jag vet att det har disskuterats här tidigare. Jag har dock en denna hemsidan till tullen. Hoppas att du ev. kan bli lite klokare av detta.

Lycka till!

http://www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/

KatarinaWidell
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-03, 22:06   #3
jumselfia jumselfia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 11
När jag har importerat från Usa så har tullen (och posten) själva fixat med förtullning, det blir lite dyrare på så sätt, men jag har inte orkat satt mig in i tullverkets regler... Jag tror att du ska ha någon form av kod för vad det är du tänker förtulla, sedan skall du anmäla det till tullverket och kanske också posten. Jag skulle nog rekommendera dig att ta kontakt med tullverket igen. Ha det. Jenny
jumselfia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-05, 10:55   #4
MariaSlattman MariaSlattman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 27
Jag importerar regelbundet från USA och det är inte krångligt alls. Tullen tar hand om paketet när det kommer och antingen får du lösa ut det när du hämtar eller så kan de ge dig kredit så du får faktura hem på avgifterna. Den moms som du i vanliga fall drar av på svenska inköp kommer alltså genom avgifterna som tullverket lägger på. Själva tullen brukar inte vara några stora belopp utan det är momsen som läggs på och den får du ju senare dra av i momsredovisningen.
Alla dina inköp skall redovisas till skattemyndigheten oavsett om du betalat moms eller inte.
MariaSlattman är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons