Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Historiskt inspirerad sömnad
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-02, 20:26   #1
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Talking Kul med detta forum!

Tack för det nya forumet! Det här kommer att bli välbesökt, åtminstone av mig! Historiska dräkter är nämligen det jag syr allra mest.
Jag har sytt ett antal renässankreationer, både till herrar och damer. Nästan lika många medeltidsdräkter har jag gjort. Jag syr skor på medeltida vis och har haft lite kurser i skosömnad för vänner och bekanta. Nu senast har det blivit en del 1700-tal. Jag hör inte till de som kallades klädpoliser på en engelsk historiska-klädlista jag var med på. Det vill säga sådana som vill vara absolut korrekta tidsmässigt i allt och också tycker att alla andra skall vara det. Jag har tex. alltid satt in fickor i mina dräkter. Mycket praktiskt till bilnycklar och lite pengar när man är ute och spelar. Blixtlås använder jag ibland och sy för hand skulle jag aldrig ha tålamod till. Däremot tycker jag att det är kul att hitta så korrekta mönster som möjligt så att jag vet vad som är rätt (eller vad vi tror är rätt) för att sedan kunna bestämma själv på vilka punkter jag väljer att avvika.

Hoppas att det kommer fler hit och diskuterar som också tycker det är roligt med historiska dräkter!
Nima
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-03, 21:30   #2
Bonde Bonde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 23
Jag är också väldigt nöjd att de skapade detta forum. JAg skickade ett mail med förslaget om forumet och vips, fyra dagar senare finns det ett. Det ör en väldigt bra ledning tycker jag :-)
Skönt att ha ett forum dör man får utnyttja sin kunskap till fullo.
Bonde är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons