Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-09-13, 21:05   #16
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Snyggt Bibbi.
Men hur lyckas du brodera så fint på band??
När jag gör det på min maskin så blir det för smått o grötigt...
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-13, 21:09   #17
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Det kommer en beskrivning bara jag får en stund över /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-27, 17:04   #18
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
Måste bara skriva av mej lite....

Har just kommit hem från den sk "symässan" i Borås. Bättre namn på den hade varit "stickmässan" eller "qviltmässan" eller varför inte "garnmässan"?!

Nu är det 3:e gången jag besökt detta evenemang. Förra året sista omgången i Sollentuna. I våras i Kista och nu idag alltså i Borås. I Stockholm var det "bara" scrapbooking. Övervägande del i alla fall. Ganska mycket garn,liiiiite tyger och nästan ingenting gällande maskinbroderi.

Finns det inga återförsäljare som säljer underlägg, plast att ha ovanpå handdukar, broderitråd, andra tillbehör till just ämnet maskinbroderi, som orkar bry sej om dessa evenemang? Vi söker också inspiration, tips och ideer!


Det är jätteroligt att titta på alla dessa underbart vackra skapelser som är gjort med quilt, men var och vartannat bord har dessa svindyra småbitar tyg som åtminstone jag, som inte kan quilta, bara går förbi. Varför betala 100/120 kr i inträde till nånting man bara blir besviken på?

Jag vet att många säkert kommer att tycka att jag är en grinkärring som skriver detta, men jag kände att jag ville detta ändå. Tycker det ska byta namn till hantverksmässa i stället. Det namnet hade sagt mycke mer om vad det handlade om än ordet symässa.

PS jag köpte vakumpåsar och ETT nysta roligt garn med bollar på.

Tack för ordet från en som aldrig tänker åka på en "symässa" igen!
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-27, 18:26   #19
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Jag tycker inte du gnäller och håller dessutom med i mycket av vad du säger. Jag åkte till Furulunds och handlade det tyg jag hoppades hitta på mässan.

På mässan köpte jag bara lite linnetyg och några rullar brodyrtråd som fanns i en korg i Brothers monter. I övrigt fann jag inget av intresse och inte direkt värt för mig att betala 100 sek+bensinpengar för.

Störst behållning hade jag själv av de knypplande damerna med sina fantastiska verk!

Men finns det verkligen inte mer???
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-27, 19:40   #20
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
Jag håller med dej Marietherese, de knypplande damerna var mysiga. Nog nästan det bästa på hela mässan. Dom och vakumpåsarna!
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-27, 20:26   #21
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Kan hålla med lite. Visst var det kul att gå omkring och kika, men jag förväntade mig lite mera. Väldigt mycket quilt tyger....vilka jag tyckte var väldigt dyra för den lilla biten. Oftast brukar dom ju ha lite mera mässpriser....men men...kul att komma ut litegranna och hemifrån!
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-27, 22:11   #22
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Nästan tur att jag inte kunde åka. Verkar vara ungefär samma stuk på mässorna hela tiden - mer eller mindre. Oavsett arrangör. Då är det bättre att vänta till när det är mässa hemma så slipper man betala så mycket för själva resan.

Bra att ni köpte tyger utanför. Det finns ju ett antal butiker i/kring Borås.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons