Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-02-24, 14:44   #16
Sy_Galen Sy_Galen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 7
haha! i skolan skulle jag sy byxor. hade inte sytt mycket tidigare men tänkte "hur svårt kan det va?". gjorde ett mönster och lade till lite extra på varje kant när jag klippte ut tyget "för säkerhets skull"... själva byxorna blev ju inte så tokiga faktiskt, men däremot i typ storlek 46


___________
"Love is being stupid together."
___________
Sy_Galen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 18:06   #17
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
Haha, ja jag hittade i min ena låda när jag flyttade för ett år sedan, ett par hängselbyxor jag hade försökt mig på. tror inte jag va mer än 8 år gammal, o tänkte att byxor kan inte vara svårt att sy, det är ju bara att klippa fram och bak stycke, med byxbenen då alltså, sy fast sidorna. som hängslor virkade jag långa tjocka band, en teknik som är simpel som man gör på sina fingrar, i handen liksom... ja, jag vart glad och stolt tills jag provade mina hängselbyxor.. de fanns ju ingen rumpa i dom... jag hade ju bara platt på tyget klippt en byxa som jag hade ritat den på papper.. haha, jag blev så besviken, men min mamma hade tydligen sparat dom. det är roligt när man hittar sådant haha om jag hittar dom igen ska jag ta en bild på dom lol
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-17, 12:28   #18
lilldetta lilldetta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 46
Jag och symsakinen bråkade alltid förr i tiden. Syslöjd var inte min grej om man säger så.

75 var det populärt med långhalsdukar som man virade ett par varv runt halsen. Men att sticka fy vad tråkigt det var. Även fast jag tog hem stickningen (så att mamma fick hjälpa till) så blev min halsduk inte längre än att jag precis kunde knyta den och den hängde ner ca 30 cm. Det blev en väldigt kort långhalsduk

Jag skulle sy ett par manchesterbyxor i 9:an. Tyget var mörkrött och jättesnyggt - de skulle bli såå snygga Kom så långt som att sy ihop byxbenen,men gav upp sedan jag sytt ihop dem utochin 2 ggr i rad. Ena benet blev åt rätt håll och det andr år fel håll

Sedan 20 årsåldern (är 49 nu) är jag och symaskinen som bästisar. Tänk vad det kan ändras under åren
lilldetta är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons