Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-10-08, 13:16   #1
annka40 annka40 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 36
Hur får man en platt krage att ligga ner?

Någon som har tips på hur jag gör för att få till en liggande stor krage på en urringad kofta med infordning. Om jag skulle sy fast kragen som vanligt, mellan infordring och fram/baksttycke blir det väl knöligt i halsringningen och den lägger sig inte ner snyggt, eller....?
Funderar på att sätta fast kragen från rätsidan med snedremsa men får inte till infordringen då.

Just nu lutar det att jag skippar kragen och gör en vanlig ringning , men det vill jag egentligen inte.

Tyget är en tunnare variant av sweatshirttrikå. Några tips?
annka40 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 10:58   #2
Trulsan Trulsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 191
Det bör ju bli bra om du syr som vanligt med kragen mellan tyget och infodringen. Tänk bara på att klippa ner sömsmånen så att den blir så liten som möjligt. Ev kan du behöva sy en stickning för att få till de. Lycka till och hoppas att inte svaret kom för sent. Trulsan
Trulsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 18:43   #3
annka40 annka40 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 36
Tack för svaret. Jag kan ju inte begära att alla skall engagera sig i mina små hangups vad gäller sömnad. Jag hade precis bestämt mig för att jag skall sy den så som du säger. Var dessutom på stan en kort sväng idag och hittade flera stycken precis likadana koftor och de är sydda så. Det är bara det att jag var rädd att det blir knöligt. Fick lite ny inspiration nu och kanske syr lite i kväll. (fast jag behöver göra ett par leggings tills på lördag så det kommer väl emellan. Men jag har kommit på ett snyggt ärmslut - påsydd volang utan rynkor! Eller kommit på och kommit på, jag har sett det och plagierar men det är väl tillåtet...
annka40 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 19:18   #4
Trulsan Trulsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 191
Visst är det ok att plagiera tycker jag iaf. Blev dock lite nyfiken på hur en påsydd volang utan rynkor ser ut. Trulsan
Trulsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 08:04   #5
annka40 annka40 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 36
Jag menar som en liten trumpetärm egentligen.
annka40 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons