Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-01, 23:34   #1
lillalvan lillalvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 74
Regnbågsbarn- Ettiketter.

Sitter och tittar på nya bilder. Vad ser man? Jo en massa ettiketter om lespiska och regnbågsbarn. Nog för att det kan vara trevligt att se något, men 25 stycken!! Finns väl kanske en och annan som kan vara trevlig att titta på. Men tycker att det finns gränser.
Jag är inte motståndare till människor av samma kön som lever ihop. Har en dotter som skall gifta sig med en kvinna. De kämpar för att få ett regnbågsbarn. Alltså blir det mitt barnbarn. Så ni kanske förstår att jag inte är anti. Men tycker faktiskt att detta går till överdrift.
Vänliga hälsningar Jenny Håkansson
lillalvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 01:59   #2
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Re: Regnbågsbarn- Ettiketter.

Jag tycker inte du ska be om ursäkt alls. Jag instämmer till fullo i det du skriver. Så många bilder som visar samma sak är absolut inte bra.

För mig verkar det vara enbart i reklamsyfte.
Det är också mycket respektlöst mot oss andra medlemmarna här på sysidan när man lägger ut så många bilder som visar samma sak.

Vi är många som håller oss till de regler som finns och vi vill ju att övriga ska göra likadant.

Tyvärr finns det dom som struntar i regler och enbart kör sitt eget race.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 06:43   #3
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Hej!
Håller med er om vad ni skriver. jag skrev en kommentar på en av hennes bilder om att lägga uppp så mycket av samma sak på en gång . hon hade tydligen missat att det inte är lämpligt.
Typiskt att inte tänka längre än näsan räcker när man lägger upp bilder på ett forum . Ingår inte i vanligt tänkande att ta reda på regler o sunt förnuft m.m. när man lägger upp bilder.Gäller fler personer ...
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 07:03   #4
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Hon hade dessutom skrivit att de gick att köpa från hennes hemsida i första omgången. Men fick troligen en tillsägelse och fick ändra.

Jag har dåligt samvete om jag lägger in 3 bilder åt gången!!
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 07:12   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Många bilder eller inte så tycker inte jag det är juste att prata om tredje person. Tror forumreglerna säger att det inte får ske?

Så har man stuckit ut hakan igen då...
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 07:34   #6
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
Jag tycker itne det gör så mycket om man lägger ut många bilder. Man kan ju bara strunta i att titta på dem om man vill. Det gör jag när det blir för enformigt (Men visst kunde alla märkena klippts ihop till en eller några bilder kanske?)

däremot så vore det ju bra om man kunde se alla nya bilder genom att klicka på samma sätt som när man tittar på kommentarerna. Alltså att man kan backa hur långt som helst så man inte missar nån bild
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 07:46   #7
lillalvan lillalvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 74
Visst kan man lägga ut många bilder om man har. Men då lägger man ut olika motiv på det man gjort. Ibland händer det ju att medlem inte varit inne på ett tag, men varit produktiv i sitt skapande. Då har man ju en del bilder som man gärna vill visa.( Händer att jag gör det själv). Men inte samma-samma. Visst kan man strunta i att titta på dem. De finns ju trots allt där när man tittar på nya bilder.

Hälsningar Jenny
lillalvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 08:14   #8
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Jag har mailat och haft en dialog med henne och förklarat att det inte är så bra att lägga ut många bilder samtidigt, vi kommer nog också att sätta en spärr så att det blir lite begränsat hur många bilder man kan lägga upp på en dag.
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 01:52   #9
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Citat:
ulindh skrev: Visa inlägg
Jag har mailat och haft en dialog med henne och förklarat att det inte är så bra att lägga ut många bilder samtidigt, vi kommer nog också att sätta en spärr så att det blir lite begränsat hur många bilder man kan lägga upp på en dag.
Det finns väl ingen anledning att lägga ut flera objekt där tekniken är densamma. Det tycker jag stör mest. Och dessa reklamkupper som smygs in tätt som oftast. Det är inte bra för det förstör för oss andra.

Det kanske också är så att många tror att sysidan har tjänsten "fria fotoalbum". Det kanske skulle informeras mer om det och tipsa om de gratissidor som kan erbjuda just den tjänsten.
Här är några för er som vill visa familj, vänner, hela världen vilka fina saker ni syr, stickar målar osv.
Det är en bra sajt, Kan rekomenderas.

Familjedagboken har den tjänsten gratis

meli.se har också gratis fotoalbum på nätet

fotobojan har jag också bara hört bra omdömen om.

Senast redigerad av ElisabethS den 2008-10-03 klockan 02:02.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 15:54   #10
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag måste erkänna att för mig blir det ofta så att jag postar bilder ungefär såhär, 5-10 på en gång, sen 2-3 månaders väntan emellan. Jag glömmer ofta posta bilder. Men när jag väl postar så försöker jag att bara posta 1 bild per plagg/sak.

När jag ser på bilder så är det oftast så att jag irriterar mig på när någon postar 5-10 bilder av samma plagg. Lite jobbigt egentligen för ibland vill man visa vinklar. Då skulle det vara lättare om man kunde lista fler bilder på samma sida så bara 1 visas i nya bilder. Men det är förstås knepigt att få till och krävs att man kan mkt programmering.

Men egentligen är det bara att ignorera och bläddra på.

Detfinns många bra sajter där man kan dela med sig bilder. Jag har Flickr för ändamålet. Det är den första platsen jag postar till när jag har nya bilder.

Min flickrsida:
http://www.flickr.com/photos/funnybunny/
Om du också är med där så får du gärna säga till om du lägger till mig som kontakt att du är från sysidan så lägger jag till dig också.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons