Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-04-13, 16:55   #1
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Pressarfotstryck och trådspänning??

Har en HQ Quilt Designer II och ofta när jag broderar text tycker jag att det ser ut som trådspänningen är fel. Använder nästan alltid totally stable under.Det ser ut som att trådarna möts på ovansidan, nästan som att det matas på för mycket tråd. Jag vågar inte mixtra med trådspänningen själv och det står väldigt lite om det i instruktionsboken. Någon som har något råd??

Dessutom ska maskinen ha sensorstyrt pressarfotstryck men när jag broderar på vanliga tyger, alltså inte fleece, frotté etc. så ser det ut som att pressarfoten är för högt upp och tyget nästan vibrerar upp och ner när maskinen syr. Försöker var petnoga när jag spänner fast tyget i ramen. Vet inte om det har någon betydelse eller om det alltid ska vara så, vill även här ha råd från alla ni som broderar mycket ofta. Vilket jag inte gör....
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 19:43   #2
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
När jag broderar med min D2 så ställer jag ner trådspänningen till drygt 2 (2,4 tror jag) annars dras stygnen upp på rätan, det är bara att prova sig fram till vad som blir bäst.
Nog går pressarfoten rätt högt men jag har aldrig bekymrat mig om det utan antagit att det ska vara så bara och det har fungerat :-)
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 20:08   #3
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Aha, på det viset.....

Då vågar jag nog testa att mixtra med trådspänningen i alla fall.

Och det här med pressarfoten, jag hade på känn att det säkert var i sin ordning. Maskinen är ju så himla smart i alla andra sammanhang!!

Tack för ditt svar!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons