Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-07-25, 10:23   #1
WilmaDesign WilmaDesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 8
Talking Syhjälp sökes

Hejsan!
Wilma heter jag. Jag är just nu full gång med att starta upp en egen hobbyverksamhet. Jag kommer att börja sy och designa och sälja barn, dam och mammakläder på hobbyverksamhet och sen är tanken att i slutet av året gå över till ett eget företag.
Jag letar nu efter någon som vill vara med mig på det här. Någon som kan hjälpa mig att sy upp och skicka beställningar. Och som eventuellt kan vara företagets ansikte här i Sverige till hösten. Jag och min familj kommer att flytta till Spanien i slutet av året. Min tanke är att jag kommer att ha hand om den internationella marknaden och att den medarbetare som jag söker kommer att ta hand om Sverige.
Till att börja med så kommer jag att sy upp alla plagg själv och skicka, men tanken är väl sen att anlita ett utlänskt företag som syr upp alla kläder åt företaget.

låter detta intressant så kontakta mig gärna. Det är inte krav på att du måste vara Sveriges ansikte för företaget, just nu behöver jag bara få tag i någon som vill hjälpa mig med sömnad och även en del design. Du kommer att få fria tyglar i det mesta av ditt arbete.

Mvh Wilma
WilmaDesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 11:07   #2
NicoleDesign NicoleDesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 11
Åååå det låter ju jättehäftigt!

Men jag tror inte att jag är duktig nog än!

Jag har tankar på att starta upp ett eget företag så småningom, men just nu har jag inte direkt pengarna.. men drömma kan man ju!!
NicoleDesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 11:15   #3
WilmaDesign WilmaDesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 8
hejsan!
bara du kan sy efter mönster så går det
du behöver heller inte göra någon ekonomisk investering. utan du får vinsten av de klänningar du syr.
WilmaDesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 11:25   #4
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Hej Wilma!

Jag har skickat mail till dig...

//Anna-Karin
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 11:47   #5
WilmaDesign WilmaDesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 8
jag tror att jag skulle behöva kanske 2-3 st som hjälper mig. Ni kommer att få betalt för tiden av varje plagg ni syr...ibland blir det mer beroende på vad det är för något ni syr. Ibland kanske lägre om det är t ex en tröja eller likande.
WilmaDesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 16:24   #6
NicoleDesign NicoleDesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 11
Citat:
WilmaDesign skrev:
hejsan!
bara du kan sy efter mönster så går det
du behöver heller inte göra någon ekonomisk investering. utan du får vinsten av de klänningar du syr.

Nu blir man ju lite osäker :-)
Vad är det för typ av kläder? Kan man kika nånstans? Jag är definitivt intresserad, men vet inte om min kunskap räcker till!
NicoleDesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 16:46   #7
Mummsan Mummsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 31
Super intresserad

Hej
Jag måste säga det låter jätte roligt.
Är jättesugen att hjälpa dig. Du får gäran mejla mig så kan vi prata mer där. jag både kan sy, designa, göra mönster data och för hand, och kan lite redan inom ekonomi men ska börja läsa på högskola nu till höste om det. Så verkar jag interssant hör gärna av dig. Mvh Angela
Mummsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 17:18   #8
WilmaDesign WilmaDesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 8
jag kanske ska förklara mig lite bättre.
jag kommer att bedriva en hobbyverksamhet till att börja med. i slutet av detta året kommer jag att starta ett företag, antingen med någon eller själv.
det jag behöver hjälp med just nu är:
Någon som kan sy på en symaskin som efter mönster kommer att sy upp klänningar, dopklänningar, tunikor osv.
det enda du behöver kunna är att sy och förstå mönster.
om det är intressant för dig, så får du gärna komma med tips och idèer och designa egna plagg. som först måste godkännas av mig då det är mitt namn som kan fara illa.
jag behöver alltså någon som hjälper mig att sy, och då är min tanke att det ska fungerade på detta viset...

jag kommer att leta upp 2-3 st som vill sy för mig.
jag designar ett plagg. jag visar dig bilder på plagget och berättar lite mer ingående om plagget.
sen så skickar jag per post tyg och annat material till dig. även ett mönster på plagget och vilken storlek det ska vara.
när du har sytt upp plagget så skickar du först i början tillbaka det till mig, och jag skickar det sedan till kunden. när jag ser att dina kläder håller en bra kvalite och är gjorda med omsorg, så kan du skicka dom till kunden direkt utan mellanhänder.
när kunden betalar, så drar jag av kostnaden för tyg och annat material för plagget.
kvar blir överskottet.
du får 30% av överskottet och resten går till hemsida, marknadsföring och överskott till.

små plagg såsom barntröjor, byxor, bodys, diadem, gosedjur och liknande kommer jag till att börja med sy själv. men såna saker som damklänningar och mammatunikor, dopklänningar och även förkläden m.m behöver jag hjälp med.
jag har inga bilder just nu, men jag kan lova att det inte kommer att vara svårt att sy det jag designar.
byxor och kjolar till barn kommer endast att ha resår med knapp på insidan i midjan.
inga dragkedjor eller liknande.
likaså klänningarna till barn kommer att vara med knappar.
dam och mammaklänningarna kommer att vara utan knappar och dylikt.
men allt detta kommer ni att få reda på sen...
ni kommer att få en ingående förklaring av vad det är ni ska sy. och är det något som ni kanske inte är så haj på. tex byxor, så behöver ni inte sy det. utan då gör jag det..

tycker ni det var en bra förklaring?
WilmaDesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 17:23   #9
NicoleDesign NicoleDesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 11
Citat:
WilmaDesign skrev:
jag kanske ska förklara mig lite bättre.
jag kommer att bedriva en hobbyverksamhet till att börja med. i slutet av detta året kommer jag att starta ett företag, antingen med någon eller själv.
det jag behöver hjälp med just nu är:
Någon som kan sy på en symaskin som efter mönster kommer att sy upp klänningar, dopklänningar, tunikor osv.
det enda du behöver kunna är att sy och förstå mönster.
om det är intressant för dig, så får du gärna komma med tips och idèer och designa egna plagg. som först måste godkännas av mig då det är mitt namn som kan fara illa.
jag behöver alltså någon som hjälper mig att sy, och då är min tanke att det ska fungerade på detta viset...

jag kommer att leta upp 2-3 st som vill sy för mig.
jag designar ett plagg. jag visar dig bilder på plagget och berättar lite mer ingående om plagget.
sen så skickar jag per post tyg och annat material till dig. även ett mönster på plagget och vilken storlek det ska vara.
när du har sytt upp plagget så skickar du först i början tillbaka det till mig, och jag skickar det sedan till kunden. när jag ser att dina kläder håller en bra kvalite och är gjorda med omsorg, så kan du skicka dom till kunden direkt utan mellanhänder.
när kunden betalar, så drar jag av kostnaden för tyg och annat material för plagget.
kvar blir överskottet.
du får 30% av överskottet och resten går till hemsida, marknadsföring och överskott till.

små plagg såsom barntröjor, byxor, bodys, diadem, gosedjur och liknande kommer jag till att börja med sy själv. men såna saker som damklänningar och mammatunikor, dopklänningar och även förkläden m.m behöver jag hjälp med.
jag har inga bilder just nu, men jag kan lova att det inte kommer att vara svårt att sy det jag designar.
byxor och kjolar till barn kommer endast att ha resår med knapp på insidan i midjan.
inga dragkedjor eller liknande.
likaså klänningarna till barn kommer att vara med knappar.
dam och mammaklänningarna kommer att vara utan knappar och dylikt.
men allt detta kommer ni att få reda på sen...
ni kommer att få en ingående förklaring av vad det är ni ska sy. och är det något som ni kanske inte är så haj på. tex byxor, så behöver ni inte sy det. utan då gör jag det..

tycker ni det var en bra förklaring?


Tycker att det var en toppen förklaring!!
Jag är jätteintresserad!
Är mammaledig nu, men dottern börjar på dagis i september o jag är arb.lös så tid kommer jag definitivt att ha! :-)
NicoleDesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 17:27   #10
WilmaDesign WilmaDesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 8
hej Nicole!
va kul att du är intresserad!
och bra att du ahr barn med, det är ju inte helt fel när man syr barnkläder m.m
detta kommer inte att vara något som tar upp ALL din tid. utan lite extrajobb lixom, kanske deltid om man vill. för mig lär det ju bli heltid:S
men de vill jag inte tvinga på någon, det är därför jag letar efter flera
och ju fler kunder, desto mer jobb o mer pengar och mer folk behöver jag
du får gärna maila mig.
jag vet inte om man får lägga ut sin mail i forumet här..

men jag gör det ändå
wilmasdesign@hotmail.com

hör av dig så pratar vi mer!


mumssan

maila mig du med, jag vill gärna att du är med!
WilmaDesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-31, 22:49   #11
wonderwall wonderwall är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 3
Hej!
Tycker också det låter intressant och väldigt kul!
Går det att uppskatta hur mycket arbete det blir ungefär? (Antar att det skiftar mycket?)
wonderwall är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 10:47   #12
WilmaDesign WilmaDesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 8
hejsan!
ja det kommer att skifta väldigt mycket i början.
det är svårt att säga hur stort det kommer bli i början, men min tanke är väl att det ska bli stort...

allihop:
jag har nu inhandlat lite tyger
och kommer att kontakta er då hemsidan är helt klar.

mvh wilma
WilmaDesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-06, 12:43   #13
krippe krippe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 109
Kul syjobb

Det låter kul att sy, jag är arbetslös så jag har mycket tid över.
krippe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 17:49   #14
WilmaDesign WilmaDesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 8
hej på er allihop!
ledsen för att det inte har kommit igång än.
vi har fått kattungar och vi ska snart få hem en till hund, så det har varit full rulle

jag har hittat ett tiotal bra tyger som jag kommer att använda mig av.
men tyvärr måste jag nog säga att jag inte kommer att köra igång fören i slutet av denna månaden.
hoppas att ni kan vänta för jag vill verkligen ha er hjälp.
om det är fler som är intresserade så kontakta mig via mail så att jag vet vilka jag ska kontakta när jag kommer att "starta igång" allt.

hoppas allt är bra med er annars och att ni har haft en bra helg.

Mvh Wilma
WilmaDesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-13, 23:40   #15
emma_82 emma_82 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 1
Har precis skickat dig ett mail /Emma
emma_82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons