Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-09-13, 15:17   #1
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jag vill ge en ros till .........

Jag tycker det kan vara på tiden att vi ger lite rosor till de som gör att sysidan är så bra.

Naturligtvis vill jag ge Christer och Ulrika rosor men jag vill ge en hel bukett till Delfintua för alla de råd och dåd som hon ger oss på sysidan. Jag tror inte det finns något som vi inte kan få svar på från henne. Jag har inte varit inne så ofta nu på sysidan då tiden inte räckt till, men jag försöker ta mig tid att gå in på forumen och lära mig lite. Jag blir lika förvånad varje gång över vilket uppslagsverk Delfintua är, både vad gäller all sömnad, stickning, virkning, vävning, juridik och data m.m.m.m. Och inte sällan föreslår hon sidor på nätet som ger oss mer information än vad vi frågat efter.
Jag vet att det finns många fler som är värda en eller flera rosor men detta är de första rosorna i buketten.

Föreslå gärna någon som ni tycker är värd en ros och varför.

Kramiz
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-13, 17:36   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Oj jisses amanda nu blir jag generad. Tusen tack Agneta det värmer, då kan jag fortsätta babbla på då
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-13, 20:46   #3
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Håller med Det som inte Tua vet försöker hon ta reda på.
och sysidan betyder massor för mig
Tusen tack /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-14, 08:35   #4
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Dagens rosor vill jag ge till Gunilla Hultin som är så snäll och delar med sig av sina stygnsättningar och jag kan lova er att de är så bra allihop.
Gunilla har stygnsatt min loga och vår släktloga m.m. De har alla kommit till stor glädje.
Gunilla delar också med sig av råd och tips till er andra som har frågor om stygnsättning här på sysidan.

Tack Gunilla.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-14, 14:06   #5
smultron11 smultron11 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 115
Jag skulle vilja ge en ros till alla som sköter den här sidan

Det är de väl värda, tycker jag, det kan inte vara alldeles enkelt att göra det..

Therese
smultron11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-15, 08:56   #6
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jag fortsätter och delar ut rosor antagligen i flera år.

Dagens rosor vill jag ge till Alvan som var den jag fick mest hjälp av när jag kom som ny till sysidan. Hon hjälpte mig att välja broderimaskin och när jag fått den fick jag också mycket tips om vad jag skulle göra och vad jag inte skulle göra. Hon kom och hjälpte mig och några väninnor att göra provdockor, lärde oss stygnsättning m.m. m.m. Hur många gånger hon ställt upp och hjälpt mig "privat" kan jag inte räkna.

Tack Alvan.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-15, 18:46   #7
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Här kommer en ros till var och en som äras bör. Har inget namn jag vill framhålla, utan ger en till alla som gör inlägg stort eller smått, långt eller kort. Alla inlägg håller forumet levande och ger stort utbyte var och ett på sitt sätt.
Var inte generad Delfitua du är värd blommorna du får.
Shania
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-16, 13:36   #8
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Klart att alla som håller denna underbara sida igång på ett eller annat sätt ska ha rosor! Jag vet ingenstans som det är så många som så gärna delar med sig av sina kunskaper och tips m.m. utan baktankar att de ska ha något tillbaka. Så idag blir det rosor till er alla.
Kramiz
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-16, 16:35   #9
albasmormor albasmormor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 314
Precis som ni andra vill jag ge en ros till alla som delar med sig av sin kunskaper, ideér, mönster, ger kommentarer m.m.

vill dock framhålla Karin Trueson. tack för det fina tyget, love it

Jag har sytt länge och älskar det här forumet
albasmormor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-16, 19:37   #10
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Citat:
Gidget skrev: Visa inlägg
Jag fortsätter och delar ut rosor antagligen i flera år.

Dagens rosor vill jag ge till Alvan som var den jag fick mest hjälp av när jag kom som ny till sysidan. Hon hjälpte mig att välja broderimaskin och när jag fått den fick jag också mycket tips om vad jag skulle göra och vad jag inte skulle göra. Hon kom och hjälpte mig och några väninnor att göra provdockor, lärde oss stygnsättning m.m. m.m. Hur många gånger hon ställt upp och hjälpt mig "privat" kan jag inte räkna.

Tack Alvan.

*rodnar* Tack, så glad jag blir! Hinner ju tyvärr inte med att hänga här så mycket längre. Har ju fått ett kalasroligt jobb och ni som känt mig länge vet ju hur länge jag fick kämpa innan jag fick det. Under de två åren som jag var arbetslös så var sysidan en av de stora livlinorna som fick mig att stå ut och känna mig som en människa. Att vara arbetslös kan verkligen få ens självförtroende att sjunka men ni fick mig att tro på mig själv. Att få hjälpa andra och få hjälp här ifrån var (och är) verkligen en sporre. Nu mår jag toppen och stortrivs på mitt jobb, där jag har massor av trevliga jobbkompisar. Sen tar ju familjen en hel del tid också, prio orningen är ju rätt klar

Agneta du är ju själv en härlig person som verkligen kan bjuda på dig själv! Och du hjälper ju själv många här på sysidan och även utanför. Så en stor ros till dig med @-}--
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-18, 08:12   #11
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Dagens fång med rosor skulle jag vilja ge till Dahlia. Hon har fantastiska kunskaper när det gäller allt syende och delar med sig till oss alla. Hon är dessutom inte rädd för något utan testar att göra allt själv och klarar det mesta. Det är så roligt att få följa hennes renoveringar av syrum och alla tips om inredning, hur hon gör ny klädsel till pärlan och deras äventyr och alla stora arbeten som båtkapell m.m. Du är också en äkta Pärla Dahlia.

Många kramar till dig

Alvan vad roligt att du trivs så bra på ditt jobb, men lite självisk är jag och saknar dig här på sysidan ibland.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-18, 08:22   #12
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Nu måste jag "kliva" in i diskussionen igen och hålla med.
Dhalia sitter på enorma kunskaper som hon delar med sig av frikostigt. "Sysidans foderexpert" tex /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-18, 08:57   #13
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Jag vill ge en ros till Marianne Neren. Hon är jätte duktig på att sy. På detta sätt vill jag tacka henne för dom jättefina tygerna som hon skickade mig. Tänk vad ett brev kan glädja en annan människa.Vilken trevlig överraskning.
// kram från wowa
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-18, 13:47   #14
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Tack, nu blir jag en aning generad, men mycket glad.
Det är så skoj att mina små tips uppskattas.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-24, 08:25   #15
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Idag vill jag ge en stor ros till Anita Ajanki som alltid gläder mig med så fina saker hon gör på sysidan och delar med sig med tips och idéer. Idag blev jag alldeles särskilt glad när jag fick se de fina vinpåsarna hon gjort.
Kram Anita
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons