Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-01-11, 12:56   #1
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Sinkerarmen på knitmaster 323

Nu har jag äntligen fått tid att börja bekanta mig med min nya stickmaskin. Men är lite osäker på hur saker och ting ska sitta ibland. bland annat det som kallas sinkerarmen. Det fanns med en lös borstarm och det finns inga borsta i mitten under sinkerarmn. Min fråga är nu om någon vänlig själ kan förklara om de här två ska sättas ihop och isåfall hur??
Bifogade bilder
 
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 20:41   #2
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Jag skulle misstänka att det är någon form av tuck-borstar, men hur de ska sättas fast förstår jag inte riktigt. (Avstrykarbräda är föresten den svenska termen.) Eller någon form av vävtillbehör?
De nyare maskinerna har borstar som sitter där de stora hålen är. Sitter dina borstar fast på plattan som syns? Finns det någon typ av hål som passar?
Min gamla bruksanvisning för en 328 har lösa tuckborstar som ska skruvas på innanför det innersta vita paret, men den avstrykaren har borstar där du har hål.
Jag skulle sticka utan så länge.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 21:01   #3
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Tack! Jo, när jag lugnade mig lite och läst vidare i instruktionsboken, som är på engelska/norska, så verkar det som du säger. Det jag reagerade på var att de innersta vita hjulen är just hjul och inga borstar. Jag har testat att sticka och det fungerar. Nu gäller bara att ha tålamodet och tiden att lära sig maskinen ordentligt.
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons