Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2004-12-17, 00:08   #1
novis novis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 2
Husqvarna 2000 - Nålen går i cylindern

Hej!
Jag har knappt sytt sen syslöjden men skulle idag fixa en grej på vår Husqvarna 2000. Efter en stund blev det dock problem. Nålen började ta i den roterande cylindern i huset för undertråden. I och med detta tas inte undertråden med upp så det blir inga stygn alls. Misstänker att nån rem har slirat/är slut. Nån som har nån idé om vad jag bör göra.
novis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-17, 11:21   #2
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
Har ingen större aning - inte haft det problemet - men kontrollera så att nålen vekrligen sitter högst upp i sin "hållare" och sitter fast. Om den hoppat ner lite av att sitta löst, eller inte sitter helt uppe, så är det iaf en sak som krånglar till det hela.
Om inte annat så är det alltid bra att lämna in maskiner på service då och då.
Melladh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-17, 11:26   #3
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag antar att du bytt nål? Den behöver bara vara lite böjd för att ge stora problem!!
Annars är nog service ett bra tips!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-17, 11:46   #4
novis novis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 2
Jorå nålen sitter allra högst upp.
Nog är det så att jag har bytt nål, jag bytte till en kraftigare. Det gick bra att sy ett tag, maskinen fick jobba rätt hårt då det är en ryggsäck jag syr i. När det blev problem provade jag med att byta nål men utan skilnad.
Någon som har nåt länktips på sidor där man kan läsa om hur symaskiner fungerar och om hur man servar dem?
novis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-17, 12:49   #5
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Servar dem gör du genom att lämna in den till en symaskins reparatör. Symaskinsaffärer brukar ta emot maskiner för service. Det brukar kosta några hundralappar men det är det verkligen värt! Om du inte vill lämna in den kan du ju gå till din affär och fråga vad de tror att det är för fel så vet du om du kan åtgärda det själv eller inte.

Lycka till med maskinen!
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-17, 14:39   #6
brodyyr brodyyr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 10
Hej!
Prova att köra några varv utan nål. Det hjälpte mig när något hade hamnat i otakt pga för tjocka lager. Det gick inte att sy alls, för nålen "pangade" i hylsan som kom i fel läge, om ni förstår. Efter att jag trampat på pedalen för fullt, utan nål, så återgick allt till det normala igen. Du kan ju alltid försöka.
/A
brodyyr är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
husqvarna, husqvarna 2000

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons