Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-05-15, 11:02   #1
Asilas Asilas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 42
Telefonförsäljare...%"

Hittade nyss en toppen sida där du kan söka telefonnr: som ringt upp och du vet inte vem?
Men du vet troligen att det är en försäljare..

Så nu kan du ringa tillbaka och skälla.....






http://www.leffeboy.com/nummer/index.html#
Asilas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-15, 11:16   #2
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Det är ju bara att anmäla sig till NIX-telefon så slipper man telefonförsäljare.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-15, 11:17   #3
Asilas Asilas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 42
Har NIx nu , men vissa nummer slinker igenom ibland...och man vill ju veta :-)
Asilas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-15, 11:35   #4
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
Håller med Jennifer S. Nix funkar bra, vissa telefonförsäljare har rätt att ringa dig ändå, ex om du varit kund, eller vissa marknadsföringsbolag. Man vinner inget på att vara otrevlig, ofta är det studenter som sitter i andra änden och försöker tjäna lite extra pengar på kvällarna. Men visst finns det otrevliga jäklar osså å de förtjänar en slänga. Har själv jobbat som telesäljare under studietiden å herrejäklar var fula ord man har blivit kallad, så man kan tacka nej vänligt oxå. men håller med om att ibland funkar inte det heller. men är säljaren trevlig, snälla va trevlig tillbaka för det är inget roligt jobb.
Är själv med i Nix...he he dubbelmoral eller..
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-15, 14:40   #5
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
Och NIX funkar inte heller på såna som ringer om enkäter.

Det är mycket roligare i andra änden om folk man ringer till är trevliga. Det försöker jag vara oavsett jag får napp eller inte.

Ibland har de svarat fast de inte tänkt för att jag är så trevlig.

Ofta har jag ringt för någon "myndighets" räkning för att de vill ha feedback av sina "brukare" om de sköter sig eller kan göra på bättre sätt.

En enkät satt jag med två år i rad. Jag hörde skillnad på svaren! Det hade blivit bättre!
Man gör faktiskt en insats om man svarar på såna enkäter. Myndigheter utökar telefontillgängligheten t ex. Men får de inte veta att folk har svårt att komma fram så händer ju inget.
(Eller om de inte får veta att folk förflyttar sig mellan A och B kl X och inte klockan Y när bussen går.)

Så visst, ibland ringer man mitt i maten. Men mattider varierar geografiskt (jo faktistkt!) och kulturellt. Så passar det inte precis då, säg att vi kan ringa om en halvtimme eller nåt. Det finns såna funktioner på datorn för den som ringer.

Och nej, man är inte högavlönad. Men man får iaf nån sorts försörjning. Fast när resten av familjen är hemma och umgås ...
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-18, 16:33   #6
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Klart man inte behöver vara otrevlig när försäljarna ringer. Jävla skitjobb har de förstås. Jag vill inte bli uppringd av företag som vill sälja grejer eller tjänster. Jag har NIX, och i början slank vissa igenom. men numer är det ganska lugnt och skönt, bara trevliga samtal från vänner och bekanta! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-18, 16:39   #7
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Att det slinker igenom samtal i början trots NIX beror på att telefonförsäljare inte behöver uppdatera sig mot NIX mer än vad tredje månad.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-18, 18:05   #8
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Det finns tyvärr även de som struntar i om man är med på NIX-listan, det har en försäljare sagt rent ut till mig en gång.
Jag försöker vara trevlig mot telefonförsäljare, men när samma person (och jag känner igen rösten) ringer fem dagar i rad för att få min karl att köpa kalsonger (nämner inte nåt firmanamn) och vi påpekar att vi 18 gånger har bett att plockas bort från listan, så kan jag tappa tålamodet... det går en vecka, sen ringer de igen. Den gången för att be MIG köpa kalsonger som en present till sambon! "JÄTTEbra julklapp" när man har varit tillsammans ett år!!
Sen handlar det ju om vilken tid på dygnet det ringer - jag vet att många har arbetstid fram till 22, men som småbarnsförälder är jag måttligt road när det ringer nån och vill sälja kalsonger/rakhyvlar/omega-3 mitt i nattningen och inte ger sig fast jag säger att jag är upptagen - gärna med ett skrikande barn brevid så de själva måste upprepa det de sa för att de inte hör vad jag svarar... och för den delen tycker jag inte man ringer till nån efter 21 senast om man inte har nåt RUSKIGT viktigt att berätta eller om man har kommit överens om det. Så spännande är ju inte kalsonger...
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-18, 22:42   #9
rymden rymden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 55
Ett bra tips...

När en försäljare ringde och sökte min man för att sälja kalsonger så sa jag att "det är ingen idé för han använder inte kalsonger". Snacka om att det blev tyst i luren, inte har de ringt någon fler gång heller. Funkar bra, har vänner som gjort likadant.
rymden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 12:52   #10
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
jag tycker absolut inte man ska vara otrevlig när man svarar men kan förstå att det ibland är svårt när de vägrar lägga på
Rymdens alternativ var ju kul

Jag tycker det värsta är när man svarar och de säger ungefär...tyvärr har vi ingen ledig säljare just nu men vänta lite så får du snart prata med någon. Hallå..ska jag svara och vänta när det itne ens finns någon där Då är det väl bättre att de inte ringer upp när ingen är ledig
Eller när de bara ringer 2 signaler så man itne hinner fram...och så fortsätter de göra så var 5:e minut tills man hinner fram

ibland har de ju bra erbjudande också...typ gratis strumpor som inte kostar mej nåt alls.Inte ens frakt. Det gillar jag
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons