Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-10-17, 05:32   #1
annkir annkir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 176
Nu har jag nog gjort "det" igen då...

Tagit mig vatten över huvudet kanske...
Har gått med i Bergslagens Slöjdare - och det är nog inget problem. Jättetrevligt folk och roligt med lite aktiviteter. Varannann torsdag slöjdcafe med olika teman - inte heller ngt problem. Jo om man inte kan gå dit en gång.
Problemet är väl att jag är alldeles för impulsiv o handlar först o tänker sedan.
Det skall vara en slöjdmässa här den 3:e november. en dag bara - men oj vad spännande . Jag har ju aldrig varit med på ngn så jag anmälde mig ju direkt o tyckte att det skulle bli jättekul. Men men ...
MEN - HUR MYCKET av var sak ska man ta med? För egentligen vill jag ju bara visa vad man kan göra med en broderimaskin o ja lite annat med då förstås. Kan jag sälja ngt så är ju det ett plus. Inte för vinstdrivande syfte utan för att få det att gå runt lite, så man har råd att fortsätta sy. För hur det nu är så kostar det ju. Är ju sjukpensionär så det är ju inte så fett precis.VAD är det bästa att ta med? Spishanddukar, hjärtevärmare, vetenallar o ordspråkstavlor har jag på listan men sedan tog det ide´stopp ett tag.
Snälla - lite förslag?!?
Vore jättesnällt - tiden är ju dessutom kort..

Jag är som ett stort ? just nu
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-17, 06:13   #2
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Något som gick mycke som priser i somras var handdukarna med gäster och välkommen till vår husvagn och givetvis hundhanddukarna men det har du kanske redan tänkt på Lycka till låter kul men som sagt den där tiden sätter många käppar i hjulen ibland
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-17, 06:24   #3
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Ja kökshanddukar och vanliga frottéhanddukar med enkla motiv, gärna barnmotiv för far- och morföräldrar börjar ju köpa julklappar nu. Titta gärna här vad jag har haft med mig http://community.webshots.com/user/isafisa

Allt som ligger hyfsat i pris brukar gå bra.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-17, 07:39   #4
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Påsar till glöggflaskor med God Jul-broderi som kan vara bra till julklappar eller gå-bort-present. Trekantiga halsvärmare i fleece till barn med något tufft broderi. Haklappar med nalle och olika barnnamn eller morfars favorit och liknande. Broderade lagningslappar till små pojkars byxknä. Förkläde i lin eller jeans med köksliga broderier.
Åh vad jag också önskar jag hade tid att sy upp lite och stå på någon julmarknad, det är mysigt.
Lycka till!
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-17, 07:56   #5
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Något jag vet är uppskattad är Huvudhandukar med broderi på båda sidor, grytlappar med broderier, påspåsar, och vinflaskeförkläden eller vinpåsar
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-17, 07:59   #6
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Jag ska stå på julmarknad i december och tänkte satsa på lite flaskförkläden, glasunderlägg och handdukar... Sen tänkte jag även göra lite nyckelringar...

Jag håller just nu på att leta efter prisvärda handdukar, både frotté och kökshanddukar, att brodera på.
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-17, 09:21   #7
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Lycka till alla som ska stå på julmarknader m.m. En sak som är bra också är olika lacefigurer, lyktor etc. det finns många småsaker som man kan göra och hänga i julgran eller fönster och som är enfärgat. Det kan ju Tjabo fixa medan du tråcklar ihop annat.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-17, 12:39   #8
annkir annkir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 176
Kul...och tack så hemskt mycket för peppning o tips o bilder

- kvarstår dock frågan om HUR MYCKET av var sak man bör ta med sig. Ska jag ha 20 handdukar eller 5 handdukar eller ja hur många??? för mycket o för lite skämmer allt sägs det ju.Jag menar några av er har ju varit ute på mässor o marknader tidigare o har ju lite erfarenhet av det. Man har ju bara ett litet bord. Tänkte ju för övrigt lämna visistkort om det är så att jag inte har med mig just det de vill ha, så de kan ta kontakt i så fall. Ja de små vetenallarna kan man ju ha flera av de tar ju ingen plats . Men ni ser jag vet ju iiingenting!
Men jag är ju också bara så glad att jag kan se ordentligt igen efter glasögonraset. Nu kan man ju jobba på lite igen.
Kramelikramisar alla o var rädda om er o varandra!
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-17, 15:42   #9
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
lönar det sig verkligen???

jag menar det är ju en viss investering att göra alla dessa saker, tänk om man måste packa med sig lika mycket hem igen??

Är folk verkligen så sugna på handdukar???

hade jag stått på en marken hade jag kört saker jag garanterat e ensam om, inte sådant man kan springa på i varje stånd, för att vara på den lite säkrare sidan att få lön för mödan...( nu e jag inte intresserad och som sjukpensionär är det ju inte aktuellt för mej att hålla på)

Tycker att varje marknad man åker på så finns det flera stånd med samma saker jämt och tillslut så ser man ju inte ens åt det hållet..

skulle jag ge förslag skulle det vara följande:

lite udda lace, typ annolunda möster än det vanliga på typ lycktor o fönstersmycken.

Vackra bildmotiv typ tavlor.

Doorhangers

flaskförkläden

typ de roliga barnhaklapparna i inhoop.

roliga askar

Roliga in the hoop projekt finns det ju, med barnväskor inför julen, polkagris hållare, fyllda mjukisar, spratteltomtar mm

ett sådant stånd kan tom jag handla i som redan har en brodyrmaskin, men o köpa en handuk det står gäster på köper jag snygga på willys för 20 kronor om det e så...

Jag tror oxå man ska vara ruskigt petig med det man säljer, gärna be en annan broderare syna innan man säljer, för jag har fler än en gång slagits av hur dåligt gjorda en del saker är, många tror ju att maskinen gör allt jobb men det stämmer ju faktiskt inte..

oj vad mycket jag hade på hjärtat. men jag har funderat en del kring detta med marknads försäljning

mitt bästa tips är ändå att låta maskinen jobba på plats, det drar garranterat blickarna åt sig ( alla kanske dock inte är positiva spec på ett hantverksgille??)

Lycka till alla marken människor
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-19, 07:26   #10
annkir annkir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 176
Tusen tack!

Ja det var verkligen ett sanningens ord detta med originaliteten... Jag har ju mina ordspråkstavlor som jag inte sett ngnstans än. Det där med att ta med maskinen har jag nog funderat på. Tror också att det skulle "dra" - men tänk om den skulle krångla då?? Då känns det ju lite förargligt. så i det fallet har jagj u varit lite "si o så" i mitt tänkande. Men om jag tar med maskinen så skulle det nog bli lite t-shirts för barn eller ngt ditåt som skulle bli efterfrågade vad jag hört. Jag har ju inte så långt till lokalen som tur är..men ingen bil...
Men visst borde man nog kunna ta lite beställningar i så fall. Mot typ hälften i handpenning! Annars så kanske de backar ur innan de ens sett det färdiga resultatet.Materialet kostar ju - dumt att låta de lämna tröja o det kanske går åt skogen. Då står man där med kanske dyrare kostnad än med egen tröja.
Men det var många bra förslag du kom med
PulverTroll ska jag nog anamma en del av.
TAck!
Var rädda om er o varandra!
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-19, 07:37   #11
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Jag kan dessvärre inte ta med mig min maskin eftersom jag kommer att stå utomhus på ena marknaden och i en kall lada på den andra marknaden...
Annars vet man ju det att en broderande maskin drar blickarna till sig
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-19, 08:39   #12
Pippin Pippin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 26
Jag har stått på några julmarknader tidigare och frågan hur mycket man ska ha med sig är verkligen relevant. Enligt min erfarenhet ska man ha med sig relativt mycket, typ 10-15 st av varje grej man säljer, men inte lägga upp allt på bordet. Lägg upp cirka 6-7 st av dina alster och ha resten som ett litet lager i en väska under bordet. Ha gärna en stor duk eller lakan på bordet som går ner framför bordet, då kan du ha grejer under. När du sedan säljer så är det enkelt att plocka fram nya saker från lagret under bordet. Att ha visitkort är en jättebra idé. Ha inte heller allt för stort sortiment av saker. 5-6 olika typer är nog lagom. Du kan ha bilder av andra saker som du kan göra på beställning.
Lycka till!!
Pippin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons