Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-24, 16:14   #1
annkir annkir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 176
Jättedeppigt!

Såå ledsen...
Min fina kamera har pajat....buhu ... snyft!

Nu kan jag inte ta kort o lägga in på min sida eller ngn annanstan heller förresten.

Åhhh ...vad det känns trist.

Digitalkameror i dag är väl knappast lönt att lämna in för reparation kan jag tänka mig. Eller är det ngn som vet ngt om det?. Det blir ingen bild alls. Det blir bara svart. så det är säkert ngt stooort fel på den.Det är en Konica Minolta 5megapixel....bästa kameran jag haft ngn gång. Ingen tokig optik som åker ut o skuggar vid macrofotografering.

Ursäkta men blev tvungen att få gnälla av mig lite...

kramisar alla
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 17:11   #2
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Även om det är ovanligt att elektronik går att laga för en vettig penning så kan det vara ett sk "känt fel" - och då kan din återförsäljare eller tillverkare hjälpa dig även om garatin har gått ut.

Har den pajjat bara sådär eller har du tappat de i golvet? Har du tappat den eller gjort något dumt så kan det hända att du kan få visst stöd från din hemförsäkring. Om inte garantin gäller förståss.

Visst är det befogat att gnälla om kameran går hädan. Jag hade blivit jättelack!
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 18:20   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Kolla att det inte är ett fabrikationsfel först. Jag hade fel på min minolta, det blev först konstiga bilder och sedan helt svart. Kolla om det är någon av dessa modeller:

http://www.konicaminoltasupport.com/...sw.0.html?&L=0
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 20:01   #4
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Kolla först om den inte går att laga, det är kanske något "enkelt" fel som går att laga till vettig penning. Har du provat med ett annat minneskort? Tvärdog den eller hände det något när du använde den?
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-25, 07:11   #5
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Stackare!!
Jag råkade ut för nåt liknande förra sommaren: Kretskortet hade gått! Det skulle kosta väldigt mycket... och barnen som växer så fort!

Det blev en ny...

Jag köpte en kanonbra kamera till min dotter för ett litet tag sedan: en görplatt Casio. Den har likamånga, tror jag, funktioner som och tar nästan lika bra kort som vår nya systemkamera! Och den kostade bara ca 1500!!!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-25, 13:32   #6
annkir annkir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 176
Tack snälla för alla svar. Tack för länken Alvan...jag var in o kollade o hittade bra telefonnummer. De trodde det var slutaren som gett upp. Det skulle kosta typ 1900-2000 :- att laga så det är ju knappt lönt. Annars var det en prisvärd kamera som tog bra bilder. Dimage X60 som den heter Konican.
Ja ALLT ska ju hända på samma gång med ...nästan...i alla fall. Vi är lite otursförföljda i vår familj just nu tror jag. Först blev äldsta dottern i Thailand betulen på väskan med nycklar pengar o mobiltel. Sedan rasade kamremmen på yngsta dotterns bil. O så nu paja kameran o lite tidigare gick mina glasögon sönder. De är fortfarande paj....blir för dyrt o laga o det vete katten om det lönar sig med ett par nya då ögonläkaren påstod jag fått en fläck på näthinnan som inte gick att reparera.....förlorar synen mer o mer för varje dag...känns inte bra.
Men men problem är till för att lösas ...så jag får väl försöka göra ngt av allt.
Tack i alla falll för era svar
Kramisar Anki
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons