Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-06-11, 15:54   #1
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
alltid sjuk

jag är så sjuk hela tiden, orkar ingenting. För ett par månader sen var total kris, nu är det en aning bättre, men ingenting orkar jag. Har inte kunnat sy på ett o ett halvt år, broderimaskinen tog jag ju sönder men orkade egentligen inte ens sköta den heller när den funka.

Och jag ser så mycket fint ni gör, tittar på tygerna som ligger här o väntar, njuter av det jag har färdigsytt sen innan, längtar och saknar så himla mycket att kunna göra verklighet av det jag planerar i mitt huvud. Och sörjer att tom att skriva detta gör för ont i kroppen.
Kan inte se att jag kommer att bli bättre. Kanske pytte men bättre, tom bra? kunna gå ut, gå på loppis, flytta en stol utan att planera ens...

Är bara så trött på att ha det så här, behövde bara skriva av mig lite
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-11, 15:57   #2
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Styrkekram!
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-11, 16:33   #3
albasmormor albasmormor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 314
Hej

Stackars dig. Hoppas att du blir bättre och kan fortsätta göra lika fina saker som du gjorde innan

Krya på dig
albasmormor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-11, 19:38   #4
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Hej!
Du kanske vet orsaken till tröttheten men annars tänker jag på att det kanske är läge att kolla sköldkörteln. När det blir nedsatt produktion kan man bli väldigt trött.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-11, 20:58   #5
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Inget annat än: Mega KRAM.... det blir bättre....
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-12, 08:24   #6
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Skickar dig lite stärkande energi och positivt ljus via etern.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-12, 10:17   #7
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
tack alla för ert fina stöd! det värmer
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-12, 10:46   #8
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Man får sig en tankeställare när man läser ditt inlägg. Man vet inte hur bra man har det, och hur nöjd man ska vara som kan sy och göra det man vill. Jag har tittat in i dit bildarkiv och där finns så många jätte fina saker. Så jag förstår att du är mycket ledsen över att inte orka göra vad du vill.Men jag hoppas att du kommer att bli bättre, så du kan sy igen. Kramar från mig också.
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-12, 11:16   #9
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
Hejsan. skickar bara lite energi... Vet vad du går igenom och hur det ibland är en bedrift att ta sig upp ur sängen, eller ens få lite mat i magen. Trodde själv att mitt liv aldrig skulle bli bättre efter en kamp med värk i 13 år. Antar att mkt av tröttheten beror på piller och utmattning av värken. HÄNG i, EN dag blir det bättre. När jag hade det som jobbigast brukade jag tänka att i morgon kanske bli den bästa dagen i mitt liv. Behöver du stöd eller någon som lyssnar. tsnoberg@hotmail.com.
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-12, 17:41   #10
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
tack wowa för ditt stöd och dina snälla ord.


och tack tesanfesan för att du delar med dig. Ledsen att du haft det så tungt.
Jag har också varit sjuk i 13-14 år nu och det är så svårt just nu att tro att den kan bli bättre, så det känns väldigt ljust och skönt att höra att det vänt för dig
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-12, 18:47   #11
stinab1 stinab1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 95
Det finns hopp! Låg själv bara still på soffan, fast tom det gjorde ont. All styrka var som utrunnen. Fibromyalgi och en "dödsdom" om ett liv i smärta. I dag är jag nästan smärtfri, jobbar heltid som lärare och syr, syr, syr. Visst har jag dagar som är illa men dessa är lätträknade. Vill du ha nå'n som lyssnar? Jag finns på stina_blom2000@yahoo.se
Kramar Stinab1
stinab1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-12, 22:04   #12
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag vet precis hur du har det. Har själv sklerodermi sedan fyra år. Första två åren var ett helvete där jag inte kunde göra något utan att skrika av smärta, var stel och var enormt trött.Hade hjälp med precis allt 24 tim / dygnet. Hjälplösheten och smärtan gör att man blir utmattad. Det enda som höll mig uppe var att jag visste att det skulle vända. Idag är det betydligt bättre, men en del dagar är enormt smärtsamma.Då kommer tröttheten igen. Håll ut! det kommer dagar som är bättre.
skickar en hel hop med styrkekramar jag med.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-15, 07:58   #13
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
tack stinab1 och chery för erat stöd och hoppet ni förmedlar. Ledsen att ni har/har haft det så kämpigt också, men glad att höra att det blivit lättare
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons