Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-06-24, 08:17   #1
Christina2 Christina2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 27
Modeservice

Någon som testat att beställa från Modeservice.se? De har kläder i "byggsats".....
Christina2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-24, 11:04   #2
lenmargret lenmargret är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 108
Thumbs up Modeservice

Jodå, när Modeservice sålde tillklippta kläder via ICA-kuriren så köpte jag mycket tillklippt, och det var superbra, material, instruktioner allt var helt OK för mig som inte var så varm i kläderna då. En del har jag kvar och använder ibland än idag. Vill minnas att det var på senare delen av 70-talet och 80-talet.
Nu finns Modeservice i Klövsjö, Jämtland och har bytt namn till Klövsjö Modeservice, där de även har en butik för rest tyger, knappar, blixtlås m m. Ca en gång i månaden gör de utskick med skisser på plagg och en bit provtyg till plaggen. Gå in på hemsidan www.modeservice.se för mer information.
Själv har jag inte ännu beställt från de nya ägarna, måste kapa mitt eget tyglager först.
Glad Midsommar Lena
lenmargret är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-30, 21:16   #3
sy-sara sy-sara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 146
Kollade just månadens klipp - hade kunnat tänka mig "städrocksdesignen" om man bara tittade på teckningen men huvva vilka fula tyger.Om det hade varit enfärgat i linne och jag hade handlat direkt!
sy-sara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-01, 08:54   #4
avslutatmedlemskap111129 avslutatmedlemskap111129 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 153
Ja, men jisses......det där var verkligen och igen verkligen........
Dags för inköparna att förnya sig - över hela totala linjen?
avslutatmedlemskap111129 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-01, 11:37   #5
kakmonstret kakmonstret är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 79
Citat:
Couture skrev: Visa inlägg
Ja, men jisses......det där var verkligen och igen verkligen........
Dags för inköparna att förnya sig - över hela totala linjen?
Ja det lär nog bli en städrock i dess rätta bemärkelse av det där...
kakmonstret är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-01, 13:40   #6
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jisses vilken nostalgitripp!

Minns att min mamma alltid köpte färdigklippt till kläder till mig och min lillebror i slutet av 60 talet och början av 70talet.Bl,a en knallgul jacka i bomull med en massa fickor och tillhörande byxor, samt en grön- gul rutig regnkappa. Morfar jobbade på Allers förlag och jag tror att han fick även Ica- kuriren gratis då.Jag har i alla fall vuxit upp med den. Vet att det även fanns en lokal i Allers huset där man kunde köpa förpackningar med färdigklippta saker att sy. Var med mamma många gånger där. Det var mycket kläder, men även mjukisdjur, dockkläder, barbiekläder, väskor, necessärer och en massa annat. Man kunde också köpa material separat. Jag har fortfarande kvar asken med dom pyttesmå barbieknapparna som jag tjatade mig till. Jag beställde själv en del färdigutklippta kläder sen och sydde. Jag har faktiskt fortfarande en kjol kvar. En underbar volangkjol i tunn bomull med blå rosor. Den syddes -77 och används än. Minns även en klarblå rak klänning med polokrage och knytskärp.


Synd att tygerna inte hängt med i utvecklingen. Tulpantyget hade jag kunnat tänka mig, men inte till dom modellerna.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons