Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-01-20, 08:33   #1
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Blåst minne

Tror jag blir helt galen på tekniken. Jag köpte mig ett nytt USB minne som jag kunde kopiera över mina brodyrfiler till. Glad i hågen så blåste jag datorn och nu när jag ska sortera tillbaka filerna så är mapparna tomma. Det enda som lagrats är de filer som låg kvar i zip format

Tappat bort över 6 GB filer med andra ord. Ska man skratta eller gråta
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 08:41   #2
avsl0901 avsl0901 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 51
Stackars dig.

Jag skulle gråta men det hjälper ju inte.....hur många mönster uppskatar du det till. Jag trodde att jag hade förlorat alla min för ett halvår sedan, hade lagt alla på ett usb minne när jag byte dator. och det bara krånglade när dom skulle tillbaka till nya datorn.Men efter mycket möda och stort besvär så räddade maken nästan alla. Jag lider med dej.
avsl0901 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 08:53   #3
ann_blom ann_blom är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 97
gud vad trist!

Man blir så sur när tekniken krånglar.
ann_blom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 09:24   #4
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Men vad hemskt!
Jag skulle gråta och vara skitsur...men det hjälper ju tyvärr inte!
Eller det kan kännas lite bättre o tjura en stund.../M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 09:29   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Jag är skitsur och det går ut över katter och hund. Inte för jag gör dom illa men stubinen är ovanligt kort kan jag säga. Som tur är så kan man ju ladda ner en del som är köpt för det ligger ju kvar. Så är jag medlem hos någon och där kan man ju ladda ner igen. Men vilket skitgöra

Gjorde en tavla med hårddisken en gång och hade fel DVD skiva. Då hände samma sak... bara tomma mappar.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 09:42   #6
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Jag har det problemet när jag laddar över till mitt hemsidesutrymme. Man får kolla innan man avslutar och kanske ladda varje fil för sig.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 09:45   #7
ann_blom ann_blom är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 97
när jag flyttar filer som kopiera jag dom och låter orginalen ligga kvar. de viktigaste filer har jag sparat på cd-skiva, på två olika ställen i min dator och på en annan dator. jag gör också backupp ghost. det är värdefulle när något skiter sig.
ann_blom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 09:51   #8
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Nu hade jag jättestrul med datorn så jag hade bara ett alternativ att lägga filerna på USB minnet. Meningen var att blåsa datorn så orginalfilerna fick ju dö ganska rejält. Dumt nog så la jag inte över dom till min externa också. men jag kollade att det blivit något på USB och det hade det men nu inte?!

Tror den här burkan vill driva mig till vanvett.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 10:14   #9
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Jag kan ju inte förstå det tekniska resonemanget - titt som tätt säger min dator att jag måste säkerhetskopiera mina filer och till slut gör jag det och lägger skivan nånstans...Usb och externa hårddiskar har inte hamnat i min värld än..

Men jag har ju inte en massa fina broderier på min!

Däremot avskyr jag när tekniken inte fungerar, när apparaterna får ett eget liv (ja, om ingen dödar de då...förlåt...)

Jag lider verkligen med dej! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 10:22   #10
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Usch vad trist! men är du helt säker på att de inte finns där? kan de finnas, men inte synas, beroende på någon inställning? Om du kollar minnets egenskaper, stämmer amvänt utrymme och filantal?

(Dotterns sitter just nu någonstans i Sydamerika med liknande problem, ett SD-kort som hon backade upp bilder på påstår sig vara tomt. Svårt att lösa på distans även om jag räddat innehållet på till synes tomma minnesenheter förr. Kan sällan tala om precis vad jag gjort, utan jag provar mig fram, trycker lite här och där, kör en programsnutt och sen en till, fumlar lite mer..)
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 10:41   #11
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tyvärr saknas ungefär 6 GB filer på pinnen.
Vet inte om man skulle formaterat pinnen innan? det gjorde inte jag. Det enda jag kollade var filsystem FAT 32.

Kanske du kan lösa upp mitt tomma minne uppe i knoppen också så man kommer ihåg att ta backup och kolla innan man blåser skiten
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 11:05   #12
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Man kan använda en extra hårddisk också.
Jag har min kopplad till datorn hela tiden, och sparar allt viktigt där på en gång.
Då vet jag att jag är skyddad om själva datorn strular.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 14:44   #13
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Det finns företag (borde ha letat rätt på något innan jag skriver här) som kan rädda hårddiskar som kraschat men det kanske inte hjälper i ditt fall. Kan återställning rädda filerna (kanske ett dumt förslag)? Himla trist att bli av med allt.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 14:55   #14
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tack för alla förslag men jag tror det är kört.
Nån återställningspunkt finns inte för det är ett USB minne och jag tömde datorn innan jag kollade att det fungerade korrekt. Ibland är man bara ovanligt korkad
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 15:08   #15
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Jag tänkte mer på en återställningspunkt för datorn och inte USB-minnet men mitt förslag var bara en vild chansning också.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons