Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-14, 15:25   #1
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 222
USB minne

Fick ett USB minne med min maskin då jag köpte den (Janome 11000) som jag inte haft några problem med. Men idag då jag skulle sy en design som jag hade sparat på minnet och stoppade in det i symaskinen sa den ifrån: "Fel på USB minnet. Formatera? OK eller X".
När jag stoppar USB minnet idatorn så är det inga fel, inte heller när jag tar fram en design från USB-minnet utan det kommer snällt upp i Customizern.
Har någon annan haft liknande problem? Det är väl inte symaskinen som är trasig för då får jag spatt!!!!
Har ingen större lust att formatera om USB-minnet som första åtgärd eftersom jag har rätt många design sparat på det (visserligen finns de även på datorn o CD) men jobbet att göra om allt.
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-14, 19:39   #2
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Testa minnet i en annan USB-port, dom kan jäklas lite emellanåt. Hoppas bara att du har fler USB-portar på datorn.....
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-14, 20:50   #3
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 222
I datorn fungerar USB minnet utmärkt, det är i symaskinen det inte fungerar.
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-14, 22:48   #4
Mariamia Mariamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 94
När jag köpte min maskin (iochför sig inte samma modell men samma märke )så sa dom att man inte kan fylla hela USBminnet för då funkar det inte. Du kanske kan testa att ta bort något av broderierna från USBminnet för att se om det fungerar då?
/Maria

Senast redigerad av Mariamia den 2007-08-14 klockan 22:56.
Mariamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-14, 23:03   #5
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Har du använt just det usb minnet i maskinen förut.?
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-14, 23:31   #6
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 222
Jag har använt samma USB minne hela tiden (3,5 mån.) och det har fungerat hela tiden. Inte fyllt på några fler design, utan det bara inte fungerade längre i dag då jag startade upp symaskin o stopppade i det.
Samtidigt så försvann den speciella skärmsläckare med bilder av mina barnbarn som jag programerat in. Så nåt fel är det....
Ska iväg o köpa ett nytt USB i morgon, har bara med 1 och 2 Gb hemma och de är för stora påstås det, och ladda in designen på det nya o se vad som händer.
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-15, 09:31   #7
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Jag använder 1Gb USB-minne till min 11000 utan problem.
Hade tidigare en 300E där man max kunde använda 32Mb minneskort,men enligt janome så kan du naturligtvis även använda större om du fyller dom med max 32 mb.

Detsamma måste ju gälla USB, spelar ingen roll vilken kapacitet det har bara du inte spar ner för mycket på det.
Så testa du med att lägga på ett fåtal broderier på ditt 1GB-minne. Då ser du ju om det är minnet eller maskinen dina problem beror på.
Håller tummarna att det bara är USB sticket som krånglar.

Lycka till
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-15, 09:39   #8
Tripteaser Tripteaser är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 169
Måste bara reda ut en sak för mig själv, när ni säger "Inte fylla usb minnet för mycket"? Hur menar ni med "för mycket" Mer än max MB/GB? Det går ju inte eftersom datorn säger till med en ruta att "Stop, minnet e fullt, går itne att lägga på mera!"

Fattar inte alls hur ni menar?
Tripteaser är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-15, 09:52   #9
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Jag är inte säker hur mycket Janome 11000 klarar, men har ett svagt minne från en tidigare diskussion där någon skrev att max 128 Mb var det som gällde denna maskin.
Alltså kan du MAX fylla ditt kort med 128Mb fastän du har ett USB-minne som rymmer 1 GB.Maskinen orkar inte bearbeta mera och desto mera på kortet desto längre tid tar det att få fram broderiet i maskinen.
Jag tycker att jag har rätt mycket på mitt USB-stick just nu men kollade i maskinen och det var endast 18 Mb så än kan jag fylla med flera hundra broderier till.
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-15, 11:19   #10
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Jo det stämmer 128 MB. Om du har ett minne som tar mera och har mer på det. då kan inte maskinen klara att läsa usb minnet han kan bara läsa 128 MB
även om du bara skall ha ett broderi över till maskinen så måste den gå in och läsa hela minnet för att hitta. Har alldrig haft problem med mitt USB minne det är på 64 MB det är bara att stoppa in men jag använder det bara att föra över inte att lagra på och tömmer minnet till nästa gång Jag kör mest över direkt länk till datorn.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-15, 12:11   #11
elbe elbe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 42
Question Spara om filerna

Nu vet inte jag vilka program du använder för att kopiera dina brodyr-filer mellan datorn och USB-minnet... Jag tänkte ändå att det borde gå att göra på nedanstående sätt:

- Skapa en ny mapp i datorn på skrivbordet, kalla den USB-minne tex.

- Kopiera över alla filer från USB-minnet till den nya mappen.

- Formatera USB-minnet
Jag använder compact-flash-card till min Janome 300E, det kortet kan jag formatera i Embird via exportera-funktionen. Då blir det rätt mappsystem på minnet. Det borde funka lika med ett USB-minne?!

- Kopiera alla filerna tillbaka till USB-minnet via ditt brodyr-program.
I embird kan man öppna mappen med alla filerna, markera alla (ctrl + a), högerklicka på de markerade filerna och sen välja att exportera filerna till - i mitt fall - compact flash-card (borde funka att göra så med USB-minnet också).

Jag kan vara helt ute och cykla och då får nån säga ifrån, men det kanske kan vara värt att prova?!
elbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons