Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-10, 15:55   #1
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 222
Tråd

Jag bor i närheten av Skärholmens centrum (i Stockholm) och där finns ABC-Symaskiner´s affär. Vad jag nu är ute efter är tråd till brodyr som är flerfärgad. DMC kallar det ombré, men vad den heter till maskinbrodyr vet jag inte. Inte heller vilket märke den har. Men tänkte den skulle vara fin i ett par vingar till en fe jag vill brodera. Vet någon vad den heter och var man kan få tag på den på södra sidan om Stockholm? ABC-symaskiner har bara A-Robin´s tråd och inte den har ingen flerfärgad variant.
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 16:31   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Tror de flesta märkena har flerfärgade varianter, men butikerna håller kanske inte full sortering. T.ex. Sulky har, men det kanske inte hjälper dig ett dugg. Eftersom jag inte har någon affär med tråd i rimlig närhet köper jag det mesta på postorder. Dels från USA, dels från Solbrodyr (Maskinbroderi.se). Bra service och snabb leverans från Solbrodyr, men kanske inte ett alternativ för någon enstaka rulle,
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-12, 12:18   #3
sewfie sewfie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 36
Jag var för några veckor sedan inom Panduro, (visserligen i Oslo) och där sålde de Gütermann SULKY maskinbrodyrtråd. Så det kan de säkert göra i Sverige oxå. Köpte själv en flerfärgadtråd...
sewfie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-12, 12:28   #4
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 222
Tyvärr så har bara Panduro här i Sverige brodyrtråd i guld o silver.
De sybehörsaffärer jag har här runt omkring mig (Tumba o Hallunda) säljer ingen broderitråd överhuvudtaget. Så jag vet fortfarande inte var jag ska få tag på flerfärgad tråd. Men det blir väl till att sätta sig i telefonen och ringa runt och fråga större sybehörsaffärer och symaskinsbutiker.
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-12, 12:40   #5
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
prova hos dom som säljer broder och symaskiner ,många har också tråd.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-12, 12:45   #6
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Ska du behöva fara runt för att få tag på tråden kanske det inte är fel att beställa från Maskinbroderi.se i alla fall. Kontaktar du Gisela direkt kanske hon kan skicka rullen lite billigare 'än normal frakt. Tänkpå att det kostar en del att åk någonstans för att handla i alla också. i alla fall om man kör bil...
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-12, 12:45   #7
Avsl080404 Avsl080404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 43
tråd

kolla maskinbroderi.se anonsen till höger högst upp där finns det har själv beställt därifrån.
Avsl080404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons