Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-16, 09:00   #1
ann_blom ann_blom är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 97
Brother NV-900

Jag försöker hitta en resention av Brother NV-900
jag hittar ingenting bara info från de som säljer maskinen.

är det någon som har den? och vad tycker ni?
ann_blom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 10:39   #2
Annamors Annamors är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 78
Hej. håller med dig om att vi borde vara lite duktigare att skriva om våra maskiner, för och nackdelar. Ju fler som gör det,desto lättare är det att ta ett beslut inför köp eller byte av modell.
Äger inte denna modellen, men provsydde och "kände" på den flera gånger i affären, blev störtförälskad.Verkligen rolig, lätt att förstå sig på, broderade jättefint och hade en massa snygga, kul sömmar. En mycket kompetent maskin till bra pris.
Enda nackdelen, som jag tyckte, var den lilla broderytan.
Insåg att jag fort skulle vilja ha möjlighet att brodera större mönster. Men maskinen var jättekul, så behöver/nöjer du dig med den lilla brodérbågen, så är det helt ok.
tror också att du får med PE-light i priset, kolla det.
Hoppas att så många som möjligt, som vet något om maskinen, kan ge dig vägledning.
Ha en bra dag, det surrar lite i huvudet nu förstår jag....
Symaskinsurr!!!
Annamors är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 10:47   #3
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
i denna tråden skriver en om den maskinen:

http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=16431
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 10:49   #4
ann_blom ann_blom är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 97
Vad är en PE-light ? när jag sökte på google fick jag upp att det är en foder spridare till vilddjur. men det tror jag inte att du menade. Enligt vad jag läst så verkar Brother NV-900 jättebra för det priset.
ann_blom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 10:55   #5
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
jag tror det är PE lite, ett redigeringsprogram
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 11:01   #6
Annamors Annamors är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 78
Det heter PE-design light.Ett enklare redigeringsprogram, där du kan se dina broderfiler och utföra lite enklare redigeringar.
Annamors är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 12:08   #7
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Jag har PeLite o med det prg kan man ändra filerna så dom passar maskinen. o sen spara in dom i maskinen. Tycker inte om prg för du kan göra så lite med det... Anser att det finns bättre gratis prg som gör samma saker. Det finns en atomat stygnsättning i prg men det är urdåligt. Ska du storleksändra så ändrar den inte stygnen så gör du broderiet större så har du samma antal stygn dvs broderiet blir glesare.

Vill göra dig uppmärksam på att du kan bara brodera 10x10 cm med den maskinen. Jag hade satsat nån tusenlapp till o köpt en som kan brodera större.

/Lena
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 12:27   #8
ann_blom ann_blom är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 97
Ja, det är mycket att tänka på. Kanske att jag sen ångrar mig och vill göra större broderier. Den jag helst vill ha är Designer1 men dom pengarna finns inte. Det smartaste är nog att ha is i magen och vänta och spara ... och drömma.
ann_blom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 09:53   #9
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Ang PE Design Lite så skulle jag tro att den visst ändrar stygnantalet om du håller ner Alt eller var det Ctrl samtidigt som du drar i hörnen för att ändra storlek. (Har inte programmet själv, men så gör man i allmänt i PE Design, men på denna dator har jag inget PED så jag kan inte kolla om det är Alt eller Ctrl.

Det du kan göra i PED Lite som du nog inte kan med något gratisprogram är att skriva text enkelt, dels med inbyggda typsnitt, dels med TTF.typsnitt, som jag förstår det på specen.
Nu vet ni ju vid det här laget att jag älskar EMbird till detta, men icks desto mindre kan man göra det PED Lite!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 10:06   #10
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Och angående NV900:
Jag har inte använt den maskinen, men väl dess föregångare NV500 som den sömndsmässigt kan jämföras med (NV500 hade en mindre lyckad trådkasett som man skritat nu, stort plus!), och denna lilla nätta, lätta maskin var jag oerhört förtjust i som symaskin. Förvånande kompetent så länge man höll sig till ganska "snälla" material. Tyst gick den också! Jag broderade inte värst mycket med den, förutom de inbyggda NallePuh-mönstren just den maskinen hade, och den broderade mycket bra, men begränsningen 10x10 känner man nog ganska snart som en stor begränsning.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 11:17   #11
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Har varit inne i PeDesign Lite o man kan INTE ändra stl o ändra stygn som sotis sa.
Har provat med både CTRL o Alt.
Jag har också Embird till detta o är grymt besviken på Lite som följde med min maskin...
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons