Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-06-07, 19:26   #1
spotty spotty är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 337
Motiv på T-shirt

Funderar på att använda mig av barnteckningar för att göra en T-shirt liknande denna från företaget Hundräven. Tacksam för tips om lämplig metod. Funderar på om det är lämpligt att rita motivet med någon form av textilpenna. Någon som vet någon bra sådan penna isåfall? Eller finns det någon annan metod som är bättre?
Bifogade bilder
 
spotty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-07, 19:29   #2
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Panduro har många roliga textilpennor och tuber med textilfärg som man kan spritsa ut på kläder. jag har köpt några som lägger sig som 3D. De finns både som vanlig färg och med glitter...så där kan man leka fullt ut .
Lycka till!
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-09, 20:11   #3
BirgittaHellner BirgittaHellner är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 125
Om du har redan befintliga teckningar du vill använda dig av så är det nog lättast och bäst att använda screen tryck. kostar lite grann och krävs lite material men det blir precis som teckningen utan att du behöver rita sen kan man ju lägga till glitter och annat i efterhand med pensel.

Jag har själv dålig erfarenhet av pennor då de snabbt brukar bli "luddiga" och inte alls ger mig de linjer jag önskar hehe. Eller så flyter vätskan ut efteråt och ger märken :P

Vanlig textilfärg och en pensel är oxå jätte bra om man orkar rita dit bilden själv. Har använt det på senaste plagget och det blir riktigt bra, dock inte som screen tryck men väldigt bra ändå.
BirgittaHellner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-09, 20:16   #4
BirgittaHellner BirgittaHellner är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 125
btw... martins color har webshop och är väldigt billig med sina material och har allt möjligt. har har dessutom väldigt bra koll på sina grejer hur dom fungerar så man kan säkert rådfråga honom om vilka färger och dylikt som blir bäst. har har nog inga textilpennor men material till screen tryck och textilfärger har han som är toppen.

bara ett litet tips

http://martinscolor.com
BirgittaHellner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-10, 11:19   #5
Maribu Maribu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2007
Inlägg: 79
Handbrodera med stjälkstygn eller tät sick-sack på maskin funkar bra om teckningen är av typ "streckgubbe".
Om det är enkla figurer med fyllda fält kan applikation funka.
Textilfärg från Panduro eller pennor med färg som "poppar" upp skulle också funka.
Lycka till!
Maribu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-10, 20:07   #6
Thea_kokalal Thea_kokalal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 35
Ni som skrev om glitter...sitter det kvar efter tvätt verkligen?

Annars kan även jag rekommendera Panduros färger. Jag gjorde en egen schablon med självhäftande bokplast och klistrade på de olika delarna och stöpplade sen i färg. Ett riktigt pilljobb, men det blev rätt bra. Kika på min blogg om du vill, http://kokalal.blogspot.com/2008/05/...ggletrja.html, där har jag lagt upp en bild och skrivit lite om det.
Thea_kokalal är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons