Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-01-22, 10:40   #1
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tråden skapad när?

Har sett i andra forum att det kan stå när tråden skapades. Är det möjligt här också? Kan tyckas onödigt men det kan vara intressant att se direkt på första sidan om det är en gammal eller ny tråd.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 11:29   #2
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Det tyckte jag var en jätte bra ide. Ibland ser man ju folk som helt plötsligt svarar på nåt innlägg som är flera år gammalt. Inte fel att ta upp en gammal tråd men att skriva svar på en som där dessutom den som skrev från början har gått ur sysidan är lite konstigt tycker jag.

Kan erkänna att jag själv inte alltid kollar när ett inlägg är ifrån från första början.

/Lena
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 12:29   #3
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Jag tittar inte alltid så noga på när en tråd är skapad så för min del spelar nog datumet inte så stor roll. Ibland passar det att fortsätta en diskussion i en gammal tråd när ämnet blir aktuellt igen. Trådskaparen är kanske inte medlem längre men vi som är medlemmar nu kanske vill fortsätta en diskussion om ämnet blir aktuellt igen. Fortsätter man diskussionen i en gammal tråd (samma ämne förstås) blir det lite färre träffar när man söker efter något i forumet.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 13:09   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
tänkte väl inte riktigt på så gamla trådar och den diskussionen har varit upp det vet jag. Det var nog mer att kunna veta när jag senast läste om man skulle mot förmodan åka bort ett tag.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 13:34   #5
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Men då kan du ju använda funktionen "visa första olästa" så missar du inget.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 13:40   #6
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Måste vara blind för jag ser inte den
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 13:45   #7
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
om du går in på ett av forumen och tittar på en tråd du inte läst nyligen så finns en liten brun ruta med en vit bock i. Där står gå till första olästa. Trycker du på den bocken kommer du till det inlägg som är efter det du läste sist.
Upptäckte just att det står längst upp här i denna tråden på listen precis under knappen "svara",men det kanske är tillfälligt på min just nu.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 14:41   #8
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Tid när tråden skapades står på vänster sida i rutan strax ovanför namnet på den som skrivit tråden eller skrivit inlägg i tråden. Som i denna tråden står det tex "idag 14:45" I morgon ändras det till år, månad,datum och tid. tex 2009-01-22 14:45. Det är även en blå ruta intill datumet/tiden.

Knappen man trycker på för att läsa olästa inlägg heter "Nya inlägg" och finns bredvid Kontrollpanel och Sök i den rosa listen.

Annette

Senast redigerad av Ann1e den 2009-01-22 klockan 14:59. Anledning: rättat hiskeligt stavfel
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons