Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-10-21, 21:00   #1
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Fynd

Detta är ett fynd.
Har köpt detta material "dyrt"
Det är inte helt nytt men mycket bra och användbart.
Det är inte jag som säljer, för jag vill inte bli av med mitt
http://www.tradera.com/auction/Somna...g/aid_34136623
http://www.tradera.com/auction/Somna...g/aid_34519863
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-21, 21:26   #2
Anli Anli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 51
Kul!
Jag köpte mina "pärmar"...eller ja...endast innehållet i pärmarna på en gårdsauktion för bara 10 kr!!
De är toppen!
Vill man kolla hur man syr en passpoal-ficka eller en speciell krage, så kikar man där först.

Är det något man prenumererat på eller? Vet du vilket årtal de är ifrån? Jag gissar någongång på 80-talet?
Anli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-21, 21:39   #3
Tess Tess är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 224
Ja.Var skulle man kunna få dom för 10 spänn.
Jag vet i och för sig redan hur man syr det mesta men jag skulle också kunna köpa dom här pärmarna bara för skojs skull om jag fick dom så billigt som 10 spänn.
Tess är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-21, 22:15   #4
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Ja, det tråkiga med Tradera är att frakten gör att saker inte allt blir så billiga i slutänden.
Jag ropade in en tidning för fyra kronor, skitbilligt! Frakten visade sig bli 40 kr, då var tidningen dyrare än det hade varit ny. =O/
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-22, 08:29   #5
degdala degdala är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 192
Jag har dom. Det är en guldgruva!
Speciellt för ovana sömmerskor eftersom man får veta ALLT!
degdala är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-22, 09:54   #6
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jag har också dessa kort och de är en riktig guldgruva jag hittade dem i en second hand-butik för något år sedan och betalade 20:- för alla kort och 4 pärmar. Man prenumerade på sykort och fick en försändelse per månad. Jag fick med ett litet "brev" där det informerades om att man kunde få 12 sykort för 44:80 per försändelse (39:90 + 4:90 i porto) eller 3x12 = 36 kort för endast 129:70. Tyvärr kan jag inte se vilket årtal det är ifrån men det måste vara ett tag sedan med tanke på portokostnaden. Hur många kort det fanns totalt vet jag inte men jag har över 1000 kort i min samling. På kortet kan ni se de 9 kapitel som finns. Så om ni hittar dessa pärmar någonstans, köp dem där finns allt + lite till.
Bifogade bilder
 
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-22, 11:14   #7
Miao Miao är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 285
jag sålde dessa pärmar tidigare på tradera och bara portot uppgick till 115 kr. Så det ärt bättre att fynda på loppis, men de är kul att ha.
Miao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-23, 07:30   #8
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Jag tror pärmarna är ifrån någon gång på 90-talet. Vill minnas att mor fick hem några provkort en gång.
Själv har jag liknade pärmar fast från glada 70-talet

Fast jag är sömnadsutbildad har jag väldigt kul med dem, för de har tom med tekniker för garnfärgning, batik..alla textila hantverk man kan tänka sig

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-23, 08:49   #9
HelenR HelenR är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 108
Det är rätt, jag köpte mina nya på tidigt 90-tal. Det gick både att "prenumerera", och köpa alla på en gång - vilket jag gjorde. Jag minns inte vad de kostade, bara att det var skitdyrt! Men som sagt, de är bra och mycket användbara att slå upp saker i. Mönstren har jag inte testat, men min syster sydde sin brudklänning efter "balklänningsmönstret" och den blev jättefin.
HelenR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-23, 09:07   #10
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Jennifer S >> Frakten behöver inte alls bli dyr på saker och ting från tradera. Jag kan inte förstå varför en tidning skulle kosta 40 kronor i frakt. Ett kuvert kostar inte många kronor och porto på en normalstor tidning borde inte gå på mer än 11 kronor så det låter som om personen tagit ut onödigt mycket i frakt, vilket inte är helt ovanligt tyvärr.

Maila alltid säljaren och fråga om frakten innan ni bjkuder är mitt bästaq råd, det brukar gå att förhandla sig fram till ett bra alternativ.

Ofta kan man till exempel skicka små paket som skrymande brev och därmed få ner frakten bra mycket på saker som skor eller pärmar.

Åter till ämnet dock, de där pärmarna har jag bläddrat i förr och det är sannerligen en guldgruva. Jag brukar alltid hålla ett vaksamt öga efter den här, och liknande pärmar, på loppisar. Även om man själv faktiskt har rätt bra koll på mycket tekniker så brukar det ibland vara en aha-upplevelse att se hur enkelt man kan göra somliga saker som man kanske alltid krånglat till i onödan vanligtvis.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-23, 11:52   #11
swingkatten swingkatten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 73
Thumbs up loppisprylar!

kul att ni hittar dyra saker billigt, själv hittar jag det mesta på loppias, har varit på 341 st nu i sommar i skåne,blekinge och småland.
där hittar man det mesta av det bästa! Lycka till!
hittade just en Husqvarna 654,den är rätt så ny,köpte den igår för 200kr, troligen 1991-94 års modell.
swingkatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons