Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-05, 21:05   #91
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Tack för ditt bidrag, Monica. Har tittat på denna ros nu, och den blev mindre än de andra, den minsta hittills, tror jag .
En liten fråga bara - 3D Digitizer, är det samma som 3D Professional, dvs samma program som Tua och Eliza använde? Eller är det något helt annat?

Det är inte vanliga vävstygn i dina fyllningar, utan ser ut som en satin med "auto split". Har du valt detta själv?
Finns inga följsamma stygn ("turning angle"), dvs som följer formen på objektet. En hel del hoppstygn mellan fälten.
/Gunilla
Bifogade bilder
 
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-05, 23:00   #92
kris kris är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 7
rosen

jag såg inte diskussionen förränn idag. Jag gjorde en ros i det program jag har.Tog ungefär 2 minuter. Det är vip digitiser plus som jag köpt av husqvarna. Det är samma som pro programmet men jag köpte inte hela pga kostnaden. I programmet kommer det en ruta med storlek på broderiet som är inställd på 80 mm. Därför har jag gjort detta i den storleken. lägger jag in den färdiga filen i hus el vip format så kan jag inte ändra, men om jag sparar can filen då kan jag jobba vidare på broderiet.hälsningar från mitten av sverige Kristina
kris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-05, 23:09   #93
kris kris är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 7
kan tydligen inte skicka filer från denna dator b er om ursäkt och får vänta tills min datorkunnige son kommer hem. kristina
kris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-06, 06:46   #94
kaviar kaviar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 173
Citat:
gunnsan skrev:
Hej!
Tack för ditt bidrag, Monica. Har tittat på denna ros nu, och den blev mindre än de andra, den minsta hittills, tror jag .
En liten fråga bara - 3D Digitizer, är det samma som 3D Professional, dvs samma program som Tua och Eliza använde? Eller är det något helt annat?

Det är inte vanliga vävstygn i dina fyllningar, utan ser ut som en satin med "auto split". Har du valt detta själv?
Finns inga följsamma stygn ("turning angle"), dvs som följer formen på objektet. En hel del hoppstygn mellan fälten.
/Gunilla
3D Proffesional är ett prgrampaket, som Office, där 3D Digitizing är en del.

Programmet är inte särskilt automtiskt, utan man måste välja lite och som förvalt är 8 cm på bredden, så jag bara valde det, därav storleken.

Vad gäller stygnen så får man välja varje fält man vill fylla och då valde jag ett mönster och lite ollika vinklar på det.

Intressant diskussion du har startat!
kaviar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-02, 19:15   #95
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej igen!
Dags att väcka upp denna tråd...
Det var ett tag sedan sist, men nu idag har jag fått ett ros-bidrag gjort i 4D, av Katarina Sturesson.
Denna ros var gjord betydligt större än våra andra rosor här, så jag tog mig friheten att förminska till ungefär samma storlek. I nästa inlägg bifogas både den förminskade rosen och originalstorleken.
Stygnsättningen har gjorts helt automatiskt och stygnen är vävstygn rakt över. Brodyren inleds med underlagsstygn i vit tråd över hela rosen. Dessutom finns gröna underlagsstygn i det gröna partiet. Det har blivit samma riktning på stygnen överallt, men det kanske är en inställningsfråga?
På vissa ställen finns överlappningar, men på andra ställen finns några små tendenser till luckor.
Programmet har en bra funktion för att välja raksömskonturer eller satinkonturer, utan att bitmappens konturer behöver göras tjockare.
/Gunilla
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av gunnsan den 2007-09-02 klockan 19:25.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-02, 19:22   #96
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Här kommer HUS-filerna för denna ros gjord i 4D. Både originalstorleken (raksöm och en variant med satinsöm) samt den förminskade rosen med raksöm.
/Gunilla Hultin
Bifogade filer
Filtyp: zip ros4d.zip (52.2 KB, 193 visningar)
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons