Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Gammal 2004-03-23, 13:45   #16
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej Annika!
Inte skall Du behöva investera i Berninas program bara för att Du vill köpa deras kort.
Det Du nu behöver är Husqvarnas program med Customizing och Diskmanager...då klarar Du av att sätta samman olika brodyrer i olika konstellationer, lägga till namn och border. Diskmanager behöver Du sedan för att göra om filerna till SHV-filformat så att Designer 1 kan läsa av det.
vill du ha ett bra konverteringsprogram för en relativt billig peng så rekommenderar jag Dig att investera i Embird. Fråga igen om jag varit oklar.
Önskar Dig mycket glädje!
kram
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-23, 15:40   #17
AnnikaP AnnikaP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 48
Hej Linnéa och alla andra.

Det är Bernina själva som säger att det bara är deras eget program som klarar av att göra om deras format till andra märkens format. Jag är ju så ny själv så jag tror ju på vad deras fackfolk säger. Dom ska tydligen ha ett så skyddat format att Husqvarnas program inte ska klara att konvertera det. Men jag vet inte... Jag ska hur som helst hämta Customizing idag efter jobbet så får vi se vad jag klarar med det sen. Jag vet inte om Diskmanager ingår i det men det märker jag snart! Och sen ska jag prova dina fina broderier, Linnéa! Längtar.
Tack för att ni fortsätter att informera mig i detta ärende! Jag är så tacksam, och hoppas att det finns fler där ute som vill dela med sig av sina kunskaper!
Kram till er alla
Annika
AnnikaP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-23, 16:54   #18
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej Annika!
Jo Bernina har ett knepigt format art...men Embird klarar det. Det programmet klarar en hel del och nu när dollarn än så länge ligger hyfsat lågt så kostar det inte så mycket.
Jag tycker inte att du skall investera i Berninas program bara för att konvertera filerna....du fixar det i Embird.

Jag hoppas att Du klarar av Diskmanager...den är busenkel...ring eller skriv till mig när du skall gå lös på programmet så hjälper jag dig.... så du hinner sy till tävlingen
kram
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-24, 17:09   #19
AnitaA AnitaA är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 5
Rose

Jag har en Rose och har inte riktigt fattat... Hittills har jag köpt färdiga broderkort, men om jag ska kunna ladda korten från min dator räcker det om jag köper reader/writer apparaten.
Kan jag köpa Buzz Edit t.ex. och den kan ladda till kortet?
Eftersom jag syr väldigt lite broderier känns Husqvarnas program för dyra för mig.
Är det någon som vet?
Anita
AnitaA är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons