Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-07-04, 09:09   #1
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Vad gör man i Hong Kong?

Jag ska resa till Hong Kong i nästa vecka och behöver nu tips av alla de slag. Jag kommer få massor av tid att roa mig själv. Maken jobbar och sonen stannar kvar i Sverige, grönbete på landet med farmor och alla kusiner. Tänk vilken lyx för en utarbetad småbarnsmamma, själv med all denna shopping.

Var köper jag tyg billigast och bäst? Finns det något textilrelaterad utställning jag inte får missa? Finns det något annat jag inte får missa nu när jag befinner mig i denna "världsstad"?

Snälla, skriv en rad eller två...

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 11:15   #2
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
man kan ringa ambassaden och få en del turist brochyrer eller gå in på en resebyrå som säljer reser till hongkong. du kanske kan söka på "shopping hongkong"

http://www.google.se/search?sourceid...pping+hongkong
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 12:37   #3
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Var i Hong Kong för något år sedan och hittade tyvärr inte mycket tyger utan mest färdigsytt - och det hittar man överallt.
Intressant att se (om man inte sett en kinesisk marknad) är Temple Streets nattmarknad. Där finns allt. Marknaden börjar vid 8-9 tiden på kvällen. Utmed marknaden finns även permanenta affärer som är kul att titta i även dagtid.

Ta också en sväng upp till Victorian Peak där man har en fantastisk utsikt. Njut hamnpromenaden i Kowloon om du har tid!
Förresten nästan hela HK är lättpromenerat och lätt att hitta i med en bra karta, som förslagsvis kan köpas i turistbyrån vid Star Ferry! (färjan mellan fastlandet Kowloon och Hong Kong Island)

Trevlig resa! Vi ser fram emot rapporten!Inte alls avundsjuk
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 16:31   #4
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Tack för era svar. Jo, jag har googlat och fått fram kartor mm. (Vad gjorde man innan Google?) Tänke att det kanske fanns någon därute som hade tips som inte står i guideböckerna.

Victorian Peak är given, i skymningen har jag förstått. Skönt att höra att det går att promenera.Var lite orolig att det skulle vara som i Bangkok, dvs stört omöjlig att promenera.

Lovar att återkomma med en rapport om jag hittar någon intressant tygbutik.

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons