Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-02-08, 15:26   #1
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Osynlige tjuven

Nu har den osynlige tjuven dykt upp igen och käkat knappnålar, för bra ett litet tag sedan hade jag en proppfull ask, nu är det bara lite kvar på botten.
Han verkar för övrigt var väldigt förtjust i sygrejor. En del saker snor han, andra saker hållar han på att fingra på och flytta till dom mest besynnerliga ställen, mycket bara kastar han på golvet. Har han varit hos någon annan eller är det bara jag som är drabbad?
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 16:16   #2
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Här är en till som är drabbad.Tjuven här hemma älskar att plocka till sig måttband och saxar. På två månader har jag blivit av med 5 måttband. Trots storstädning har dom inte återfunnits. Min lilla oumbärliga knipsare (fjädersax) har varit försvunnen i snart tre månader oförklarligt. Jag har letat intensivt och har engagerat familjen också i letandet utan resultat.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 18:24   #3
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Måttband verkar vara det mest stöldbegärliga här. Jag har massor. Eller hade i alla fall innan tjuven hittade hit.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 19:02   #4
Carex Carex är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 102
Och här är det nålar som försvinner, stoppnålar, synålar, broderinålar... alla får fötter!
Carex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 10:49   #5
pluggomala pluggomala är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 33
Här försvinner inte nålarna men hoppar av sig själva och lägger sig huller om buller kring nåldynan. Obegripligt tyckte jag tills jag en dag hörde märkliga "plingande" ljud från symaskinshörnan...där satt min lilla kisse och slet upp nålarna med munnen och släppte på bordet! Nu är jag ganska noga med att ställa undan nålarna på en kattsäker plats.
pluggomala är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 12:10   #6
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Här har jag en liten tomte som snor lite av varje. Måttband är tydligen stöldbegärliga. Skräddarkritor, knapphålssprättar, små saxar och trådrullar med den perfekta färgen är också populära, verkar det. Man ska hålla sig väl med tomtar, kanske har man gjort något som förargat honom? Kanske är han bara busig.

Ibland dyker saker upp igen, fast på underliga ställen och då saknas oftast något annat istället. Jag har funderat på om jag kan ha fått "Bytare" på halsen. En sorts små varleser som gillar att sno saker och lägga något annat på dess ställe.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 19:02   #7
Ayla Ayla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 9
de kallas för "lånare" för er som inte är helt bekanta med dem än! =D

de är människor, precis lika oss på alla sätt bara det att de är max en tvärhand höga och bor i väggarna och under golven.

och som namnet avslöjar så varken tar de eller gömmer saker, de lånar!...men lämnar kanske inte alltid tillbaka det eftersom de själva har nytta för det


fiktiv men talande bild
http://tankafilm.com/uploads/images/99680.jpg

och hos mig är de väldigt snälla även om de bäddade ner strykjärnet under 4 lager tyg i 2 månader, har ju brevväxlat med dem som liten och till och med inrett en urholkad granstubbe åt dem varje jul tills jag var 8 och nu när jag är tillbaka i samma hus 20 år senare vet de vem de har att göra med
Ayla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 20:11   #8
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Ha, jag brukar faktiskt tänka att det är lånarna som har varit i farten. Synd bara att man inte kan få dom att lägga tillbaka det på rätt plats igen.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 22:14   #9
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Små lånare har jag också. Rätt som det är behöver de något och då får jag vänta tills de är klara hihi.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 22:47   #10
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag hade önskat att dom hade lånat färdigt min lilla fjädersax. Jag saknar den verkligen.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons