Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-04-13, 18:47   #16
altikh altikh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 199
Citat:
apollo skrev:
... för jag tycker inte att det är lika roligt nu för tiden som det har varit.har känt så länge. och tagit bort det som går. och ändrat min profil i stället.
Jag går in och tittat lite passivt nån gång ibland.
Före detta Teknikfreek
Tycker det är trist om alla kunniga medlemmar försvinner från sysidan. Men jag förstår dig - det har blivit mindre och mindre prat om sömnad den senaste tiden så jag har också tröttnat lite...
/Alice
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-13, 20:50   #17
snobben snobben är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 85
jo ja

Alla har inte kamera, men vem har sagt att dom inte är välkommna )) här är alla lika värda!

Där i mot kanske man kan rensa upp bland medlemmarna som inte varit inloggade på minst 6 månader, alternativet är att man skapar ett nytt medlemskap om man inte har varit inloggad på så länge. )


Tack & hej - leverpastej
snobben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-13, 22:23   #18
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Jag tycker heller inte att det ska vara något krav att lägga in bilder här, själv har jag inte en enda bild här. Dock tittar jag gärna på bilder som andra lägger in.

Sysidan är väl först och främst ett ställe att prata om ditt och datt och att både ge och få hjälp med olika saker.

Jag håller med om att dom som inte varit aktiva en längre tid, kanske ett halvår, får en förfrågan från moderatorerna om dom vill fortsätta eller inte.

Det är säkert många som gått med och sedan blir det inte så mycket mer och dom kanske har glömt alltihopa. Det är nog ganska vanligt.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-14, 07:19   #19
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Jag tror det blev väldigt många medlemmar när det var en värvningskampanj för något år sedan.
Folk raggade ju hundratals nya medlemmar. Det var bara att anmäla sig. Om man sedan hade intresse för sömnad o dyl. fanns inget krav på. Det strömmade till medlemmar med alla möjliga konstiga namn och lustiga beskrivningar på sig själva. Det blev nog en liten disskusion då det var aktuellt.
Nåväl, det finns nog massor av dessa massvärvda medlemmar kvar som inte är aktiva och heller aldrig varit.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-14, 08:25   #20
snobben snobben är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 85
Ja det förklarar en hel ))))
snobben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-14, 09:07   #21
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Fast hade inte värvningen funnits så hade inte jag hittat hit =) Fast det kanske skulle vara en idé för moderatorerna att göra någon sorts utrensning; skicka ett mail med inloggningsdetaljer och en länk där man kan ta bort sig, och fråga hur man vill göra.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-14, 09:11   #22
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Ja, det måste väl ta upp en hel massa serverplats att ha en massa inaktiva medlemmar kvar.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-14, 09:12   #23
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Jo, några av dessa hundratals är säkert seriösa. Men en stor del har nog aldrig varit in på sysidan sedan dom blev medlemmar.
Men som sagt, undantag finns. Du är ju ett exempel
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-14, 16:34   #24
Avsl Avsl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 4
Konstiga namn?

Ursäkta, jag är en sådan där medlem med konstiga namn och som inte heller laddat upp några bilder, och då är man inte seriös?. Vad är konstiga namn idag??? Jag har fått nog av den här sidan nu. Jag trodde det var handarbete men så är inte fallet längre. En plats har just blivit ledig i medlemsregistret.
Avsl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-14, 17:25   #25
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Re: Konstiga namn?

Citat:
Lindes skrev:
Ursäkta, jag är en sådan där medlem med konstiga namn och som inte heller laddat upp några bilder, och då är man inte seriös?. Vad är konstiga namn idag??? Jag har fått nog av den här sidan nu. Jag trodde det var handarbete men så är inte fallet längre. En plats har just blivit ledig i medlemsregistret.
Nja om du skall bli stött så får du nog ta och läsa hela tråden. Jag tror nog att alla är överens om att det här med bilder inte är nödvändigt.

Denna sidan handlar om handarbete och det är fritt val att läsa insändare eller att inte göra det. Likväl som att det är fritt att deltaga i disskusioner eller att inte göra det.

När det gäller konstiga namn så menar hon inte "annorlunda namn" (som ditt) utan namn som inte är namn utan bara ett påhitt och nonsens och tokbeskrivningar om sig själv som menas.

Det är fritt att bestämma själv vad du vill kalla dej på sidan och många har påhittade namn men de deltar och är seriösa och är inloggade lite då och då eller ofta. Men har man inte varit inloggad på ett till två år eller mer så är ju inte intresset särskilt stort. Man kan ju faktist registrera om sig om intresset skulle vakna.
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-14, 17:58   #26
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Re: Konstiga namn?

Vill bara förtydliga.
Konstiga namn är väl ok. Det kan säkert finnas själ till det.
Seriös enl. min mening är man inte om man i sin beskrivning tex. skriver att man sytt sedan 1860 och sedan aldrig besöker forumet igen.

Besöker man forumet, vilket var fråga i tråden från början, då är man en aktiv medlem tycker jag. Då behöver man inte alls ta åt sig av det som diskuteras i denna tråd.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-15, 09:59   #27
sacira sacira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 207
Jag vill vara med

Har haft funderingar som jag behövt hjälp med och fått jättebra svar väldigt snabbt på forumet. Jag har inte lagt några bilder än, men har också lovat att komma med bilder så snart jag vet hur göra. Det är pengar som saknas för att jag ska kunna köpa allt jag behöver för att bilder ska kunna infogas. Nu genom den här tråden har jag fått veta att det går att scanna vanliga" bilder. Har en 7 år gammal scanner, nästan oanvänd, som jag fått från min dotter. Ska jag kunna få den att fungera är frågan? Har den blivit förstört av att bara stått? Jag är inte så teknisk så kanske tar jag den med mig till butiken och så provar vi den.
sacira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-15, 10:57   #28
sacira sacira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 207
roligt, vi kan skratta också

http://bloggetman.blogspot.com/
sacira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-15, 11:34   #29
idamarja idamarja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 74
äh, inte kan man börja toppa sysidan, bara låta dom flitigaste, seriösaste vara kvar. Folk har sina skäl att inte lägga ut bilder, ingen kamera, inget att fota, inte lust, inte spelar väl det nån roll, men det har ni ju redan rett ut att det inte ska va nå "krav" men inte kan man heller börja radera medlemmar som inte varit inloggade på länge, som nån här tidigare skrev så hade den inte varit inloggad pga flytt o sånt, visst finns det dom som kanske skulle kunna radera sin användare o ge mer utrymme till flitigare besökare.

men egentligen, är det vår sak som användare att börja ha åsikter om det?

ja kan tycka det är mer irriterande med folk som lägger upp bilder så saker som inte har NÅTT att göra med sömnad eller textilier eller ja nått alls, som bilder på ens hund eller ja liknande. sånt är ju inte av allmänt intresse på just den här sidan.

Jag tycker sysidan är jättebra, jag lägger upp bilder hyfsat ofta, men ibland surfar ja bara runt o kikar på andras bilder, inspireras o ger lite kommentarer, ibland som nu skriver ja lite av varje o ja...ibland är ja inte in på väldigt länge
idamarja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-15, 13:57   #30
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Ritva Savela (hienohelma)

Tack för länken till denna förtjusande sida, jag fick en lång stund med ritkig rolig underhållning och dessutom "skrattkramp"!
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons