Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-09-07, 18:00   #16
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!

Hm, tycker jag känner igen den här diskussionen, den har vi fört förut i en annan tråd.
Som jag skrev även då så är det väl så att album-funktionen gör att man lägger in sina bilder i ett album där man tycker att de hör ihop. Sedan när man är klar med sitt album, så publicerar man det. I samma sekund blir alltså alla bilder tillgängliga och dyker upp bland nya bilder... och man får uppfattningen att det "väller in" bilder. Någon kan alltså under lång tid lagt in bilder, så var ska begränsningen sättas? Antal bilder i ett album får bara vara... vaddå?

Jag tycker kanske istället att man ska ha en begränsad antal album-funktion... för en del verkar inte veta att man kan fortsätta att lägga in nya bilder i befintliga album, utan lägger upp ett nytt album för varje ny bild de vill publicera! En bild per album, alltså. Det tycker jag är ett större problem om man vill titta på den medlemmens album. Man måste titta på "alla bilder" istället för att gå igenom ett album i taget.

Det där med "tre bilder" på samma sak (framsida, baksida och detalj)... har jag ett bättre förslag till. En bild räcker på samma föremål, eftersom det går utmärkt att göra en sammansatt bild som visar framsida, baksida och detalj. Då kommer det alltså bara in en bild istället för tre eller fler...

Se ett par tidigare diskussioner:
http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=5597
http://www.sysidan.se/forum/showthre...threadid=10240
(scrolla ner till slutet i denna tråd (sista sidan))

/Gunilla

Senast redigerad av gunnsan den 2008-09-07 klockan 18:20.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 19:38   #17
annberg annberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 56
[QUOTE]gunnsan skrev:
[B]Hej!

Det där med "tre bilder" på samma sak (framsida, baksida och detalj)... har jag ett bättre förslag till. En bild räcker på samma föremål, eftersom det går utmärkt att göra en sammansatt bild som visar framsida, baksida och detalj. Då kommer det alltså bara in en bild istället för tre eller fler...

Jag vet att det har diskuterats tidigare och att någon oxå beskrev hur man gör. Jag har photoshop och har suttit flera dagar och försökt få till en bild av fyra men det vill sig inte.

Kan någon förklara hur jag gör?

Annicka
annberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 21:25   #18
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Begräningar är kommunistiskt - är det mitt motto!

Jag tycker att det är bäst att använda klokt, vettigt. OM man vill visa -> bak, fram, sida, o detalj. Helt enkelt. Det behövs inte så bara 3 st.

Album i varje profile ska vara egen, inte blanda med dom i huvudsidan. Som Gunnsan skrev.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 22:35   #19
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
[QUOTE]annberg skrev:
[B]
Citat:
gunnsan skrev:
Hej!

Det där med "tre bilder" på samma sak (framsida, baksida och detalj)... har jag ett bättre förslag till. En bild räcker på samma föremål, eftersom det går utmärkt att göra en sammansatt bild som visar framsida, baksida och detalj. Då kommer det alltså bara in en bild istället för tre eller fler...

Jag vet att det har diskuterats tidigare och att någon oxå beskrev hur man gör. Jag har photoshop och har suttit flera dagar och försökt få till en bild av fyra men det vill sig inte.

Kan någon förklara hur jag gör?

Annicka
Har förmig att jag gjort en sådan beskrivning någon gång men jag hittar inte den nu...

Men du kanske kan få hjälp av denna sida:

http://www.moderskeppet.se/photoshop...r/montage1.php

Du behöver ju inte göra skuggningar och annat men du kan plocka ut de bitar som har med själva montaget att göra.

Senast redigerad av Alvan den 2008-09-07 klockan 22:37.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-08, 10:52   #20
annberg annberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 56
Tack Alvan detta kan jag nog annvända ska prova ...

Annicka
annberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 08:27   #21
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Puff, puff. Jag tycker fortfarande det är synd när det kommer så många bilder från samma medlem på en gång och det är inte för att jag inte vill se dem eller inte tycker om dem. TVÄRTOM jag vill se dem och jag tycker det är mycket snygga, bra och fiffiga saker men jag orkar och hinner inte kika och kommentera allt som jag skulle vilja göra.
Klart jag kan skriva en hälsning i gästboken eller skicka en mail till medlemmen men jag tror de flesta tycker det är roligt med kommentarer till bilderna både att få och läsa.
Här kommer mer gnäll, jag saknar också "namn" på många av bilderna och en liten beskrivning av dem, det gör dem ännu intressantare.
Puh nu har jag gnällt färdigt för denna vecka. Hoppas det går att fixa till det här på något sätt för jag älskar sysidan och brukar besöka den och få inspiration så ofta jag kan.
Kramiz

Senast redigerad av Gidget den 2008-09-22 klockan 08:56.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 08:53   #22
tillis tillis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 349
Håller med, det är väldigt sällan jag skriver en kommentar till en bild som inte har någon beskrivning, just för att jag gärna vill veta något om vad som är gjort och inte riktigt orkar bry mig om det inget är beskrivet... Dessutom är det tråkigt när man hittar en bild som skulle fungera som bra inspiration och så står det inget om den... visst man kan maila och fråga, men ändå.
tillis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 09:20   #23
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Bilder

utan text och förklaring skriver jag aldrig kommentarer på! Småsint? Kan hända men varför skall jag anstränga mej och skriva något när inte sömmerskan (aren) gör det minsta ansträngning att skriva ens ett bildnamn. Det värsta jag vet är dessutom när bilderna bara har ett nummer!?

Jag skriver inte på långt när kommentarer på alla bilder men jag tittar på de flesta och då är det mer intressant att skriva om det står lite om plagget.

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 11:05   #24
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Lite fixat

Nu är rubrik och text tvingande så att man måste skriva lite om det man lägger ut i albumet.

Christer håller nu också på att ordna så att senast inlagda bilder bara visar en bild per medlem från de senast inlagda, på så vis ökar antalet medlemmar som får sina bilder visade där och man slipper se flera bilder på samma plagg. Vill man se mera får man alltså klicka in och titta på medlemmens album eller titta på länken "Nya bilder" där listas alla bilder så som de läggs in.
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 11:28   #25
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Håller verkligen med, man hinner inte titta på alla bilderna och göra någon bedömning heller.
Vilket är väldigt synd både på bilden och att få nya infallsvinklar.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 11:38   #26
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Re: Lite fixat

Citat:
ulindh skrev:
Nu är rubrik och text tvingande så att man måste skriva lite om det man lägger ut i albumet.

Christer håller nu också på att ordna så att senast inlagda bilder bara visar en bild per medlem från de senast inlagda, på så vis ökar antalet medlemmar som får sina bilder visade där och man slipper se flera bilder på samma plagg. Vill man se mera får man alltså klicka in och titta på medlemmens album eller titta på länken "Nya bilder" där listas alla bilder så som de läggs in.
Superbra Ulrika
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 13:07   #27
tillis tillis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 349
Re: Lite fixat

Citat:
ulindh skrev:
Nu är rubrik och text tvingande så att man måste skriva lite om det man lägger ut i albumet.

Christer håller nu också på att ordna så att senast inlagda bilder bara visar en bild per medlem från de senast inlagda, på så vis ökar antalet medlemmar som får sina bilder visade där och man slipper se flera bilder på samma plagg. Vill man se mera får man alltså klicka in och titta på medlemmens album eller titta på länken "Nya bilder" där listas alla bilder så som de läggs in.
Jättebra! I och med att endast en bild per medlem visas i "nya bilder" så "lönar" det sig ju inte längre att lägga in flera bilder på samma gång (om man nu är ute efter att andra ska titta på dem och ge kommentarer)
tillis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 14:31   #28
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Smart tänkt av er och tack för det!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 15:14   #29
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Superbra, tack för att ni lyssnar på oss medlemmar och fixar allt till det bästa. Den här lösningen tillgodoser ju flera önskemål.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 16:58   #30
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Tack Ulrika, för att du fixar det mesta till det bästa. Så bra tänkt. / Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons