Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-02, 18:15   #16
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Ja det är väl det som är tanken, att man får betala om man vill ha fler bilder inlagda. Det ska alltid gå att vara med gratis, annars blir det konstigt.

Nu ska jag lägga in en bild med flera i en
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 20:00   #17
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
Alvan skrev:
Jo jag vet, men kvaliten blir ju inte på topp direkt. Fast jag är kanske lite kräsen eftersom jag jobbar med bilder en hel del. Jag tycker att den storlek som satts är bra. Betalar hellre en liten slant per år.
Vem har sagt att kvaliten behöver vara på topp. Har sett många som tar bilder här med sin mobil och dom är allt annat än på topp men bra ändå och duger gott och väl. Det är väl ändå ingen fotosida det här

Är personligen inte beredd att betala för att få lägga ut bilder utöver tillåten gräns.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 20:25   #18
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Gör ingen stor grej av detta...

Jag sa att JAG är kräsen, och det kan väl jag få vara (även om jag inte alltid orkar vara det jag heller, jag har lagt in suddiga eller dåligt upplösta bilder ibland jag också)

Jag ser att mitt tidigare inlägg kan tolkas som om jag kanske tycker det ska vara topp foton, men det menar jag verkligen inte!

Om jag får önska, så vill jag ha bilder som är tydliga och tillräckligt stora för att se plagget/föremålet ordentligt. Det innebär inte att det måste vara högupplöst. Men jag tror ändå att lagringsbegränsning KAN medföra en risk att många bilder blir små. Det behöver inte bli så alls, men jag måste ju kunna lufta mina tankar om saken.

När det gäller betalning så ser jag det lite också som sponsring till det jobb som det faktisk innebär att driva en sådan här sida.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 22:03   #19
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Det handlar om stora filer och inte en stor grej. Kan även jag säga att jag är kräsen men jag väljer vart/när jag är det. Så får vi väl alla lufta våra tankar eller hur, även jag (väljer att inte skriva med stora bokstäver)?

"Jag ser att mitt tidigare inlägg kan tolkas som om jag kanske tycker det ska vara topp foton, men det menar jag verkligen inte!"

Precis det jag hakade upp mig på, vi är inte alla mästerfotografer.

Klart att admin kan behöva sponsring för det fantastiska jobb dom gör. Frågan är bara hur och till vilket pris.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-05, 23:03   #20
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Ett litet förslag..

Jag och fler med mej har inte laddat upp bilder. Det kanske kunde finnas ett val vid registreringen om man vill lägga upp bilder eller inte - då kan dom som vill få mer plats...
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-12, 16:51   #21
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Min dotter och jag pratade om det här och då kom vi på att hon är också medlem på sysidan men har inte laddat upp några bbilder helt enkelt för att hon inte handarbetar. Hon är medlem för att hon tycker de tärkul att kika lite och sedan ge mig uppdrag att göra något.
Vi funderade på om hon kanske skulle lägga upp "mina" saker på hennes sida eftersom det mesta jag gör är till henne och mina barnbarn. Vad tror/tycker ni om det. Det där med olika medlemskap verkar ju inte bli något av.
Det är ju lite av den tanken som HeleneB föreslår.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-13, 19:36   #22
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 110
Citat:
Alvan skrev:
Jag tycker alternativet att betala för utrymmet är en bra ide. Det kanske är dags att göra slag i saken
Det håller jag också med om! Jag kan också tänka mig att betala lite för att få lägga in fler bilder och på så sätt även stödja sysidan.
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-19, 10:24   #23
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Dags att väcka frågan igen?

Såg att vårt troll fått radera bland sina bilder igen och undrar när och om det kommer hända något vad gäller antalet bilder etc. Frågan har varit upp ett flertal gånger men än har inget hänt. Jag tror tyvärr att vi går miste om många fina alster eftersom det är knepigt att veta vad man ska radera när man vill lägga in nytt.
Kommer det att hända något eller?

Citat:
Gidget skrev:
Ja detta har varit uppe ett par gånger tidigare och då har även frågan om olika medlemskap tagits upp. Bl.a. här http://www.sysidan.se/forum/showthre...=&pagenumber=2
kanske dags att aktualisera frågan igen. Jag tycker också det är synd när man tar bort bilder, ibland vet man att man sett något som man vill kika på igen och då hittar man inte bilden för att den har tagits bort.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-19, 11:41   #24
Quiltare Quiltare är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 244
Håller med er alla, tråkigt att behöva radera bilder för att kunna lägga in nya.
Har raderat 10 inlägg för att kunna lägga in några nya bilder.
Tråkigt med Max antal bilder 101 st.
Quiltare är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-19, 11:49   #25
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Håller med!

Jag har oxå nått maxgränsen och funderar på vilka bilder som ska bort... Tyvärr känns det som jag vill ha alla kvar! Och ibland vill man ju se bilder igen man sett innan och då är de kanske borttagna (hos andra alltså!)

Ibland skickar jag mina "sykunder" att titta på "min sida" och som sagt...

Har sett att det finns flera som länkar till sin hemsida. Det hade varit kanon o kunna göra det! Men jag vet inte hur man gör hemsidor och jag har definitivt inte råd att låta ngn annan göra den för mig!

Snälla! Ge oss mer plats!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-19, 13:33   #26
Gun-Britt Gun-Britt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 126
Hej allihop, Om någon har användning för bildutrymmet, som finns för min del, så delar jag gärna med mig. Kommer förmodligen inte att lägga ut någon bild på det jag gör.
Så om någon vill ha den platsen och om det är okey för övrigt så varsågod.
Mvh
Gun-Britt
Gun-Britt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-19, 13:54   #27
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Vi ska lösa detta

Jag har läst diskussionen och jag säger att vi kommer att lösa detta.

Nu som en provisorisk lösning så bjuder vi på 50 bilder till, så från och med nu kan alla medlemmar gratis lägga upp 150 bilder i sina album.

Sedan kommer vi att ordna så det blir ett betalmedlemskap för de som vill ladda upp ännu fler bilder än de 150 man får för gratismedlemskapet.

/Ulrika
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-19, 14:17   #28
Gun-Britt Gun-Britt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 126
Kan vi, som inte själva har några bilder, låna ut vår plats????????????
Kan vi dela upp platsen typ 3 x 50 bilder?
Gun-Britt
Gun-Britt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-19, 14:27   #29
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Nej det fungerar inte att göra så. Det blir ett krångligt administrativt system.

/Ulrika
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-19, 16:04   #30
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Re: Vi ska lösa detta

Tack Ulrika det räcker säkert tills ni ordnat med de olika medlemsskapen.

Citat:
ulindh skrev:
Jag har läst diskussionen och jag säger att vi kommer att lösa detta.

Nu som en provisorisk lösning så bjuder vi på 50 bilder till, så från och med nu kan alla medlemmar gratis lägga upp 150 bilder i sina album.

Sedan kommer vi att ordna så det blir ett betalmedlemskap för de som vill ladda upp ännu fler bilder än de 150 man får för gratismedlemskapet.

/Ulrika
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons