Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2020-11-08, 09:08   #1
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Hjälp behöver ett ràd

Fórst jag bor i Spanien. har en fin husqvarna symaskin som jag bara kan reparera pà ett stálle i Spanien. nu behöver jag skicka den iigen. Men de kan fixa den det vet jag. Skulle vilja ha en maskin till. Tánker sà hár. Ska jag kópa en enklare husqvarna maskin för jag har sà mânga pressarfötter redan. Eller ska jag kópa en Pfaff som ár nárliggande. Eller gà pà en Juki eller Bernette. Jag syr mycket. min husqvarna gillar inte att sy i jeans och med tjocka tràdar. omn jag skulle fà för mig att sy váskor. Jag vill inte köpa en dyr maskin eftersom jag redan har det. (Brodyrmaskin). En jag kan ta med pà kurs vore bra.
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-08, 10:00   #2
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Kommer hár med en fràga till. Om jag köper en Pfaff Passport 2.o passar mina pressarfötter jag har till min Husqvarna Vikingmaskin
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-09, 10:54   #3
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Du behöver även undersöka var du kan lämna in den nya maskinen på service och reparationer och det inom ett rimligt avstånd eftersom du bara har en Huskvarna reparatör i landet. Gärna ett par tre stycken ifall någon lägger ner.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-11, 18:53   #4
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Köp en begagnad Bernina, då har du en stark och bra symaskin. Det gör inget om den är helt mekanisk (desto mindre som kan rackla). Har aldrig lämnat in min symaskin Bernina 830 från 1972 på service någon gång. Stampar på och går. Har 6 Berninor, aldrig servat någon. Har det varit ngt fel har det berott på att jag har gjort fel, dvs handhavandefel. Börjar i regel med att rengöra och smörja en droppe olja vid spolkapseln. Det har räckt.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-13, 19:26   #5
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Om jag har fattat rätt så vill du vill ha en extra symaskin som kan klara att sy i kraftigt tyg och med tjockare tråd än din Husqvarna brodyrmaskin. Den ska gärna gå att ha med på kurs. Helst ska dina gamla pressarfötter passa till den nya maskinen.

Ska du köpa en billig HQ för pressarfötternas skull?
Nej, HQ har inget enhetligt system idag. Spolar och pressarfötter varierar i bredd och höjd. Ska du ha en stark maskin måste upp i pris.

Ska du köpa en Pfaff för att få något närliggande?
Det närliggande är att båda märkena numera ägs av samma riskkapitalbolag. Jag har en råstark tysktillverkad Pfaff och den kan inte använda pressarfötterna med snäppfäste från HQ.

Ska du köpa en Bernette?
Tveksamt då Bernette är ett billigmärke designat av Bernina men tillverkat någon annanstans (troligtvis i Kina, Taiwan, Korea etc).

Ska du köpa en Bernina?
Inte en nyare av den mindre dyra sorten. Jag vet några som varit rejält missnöjda och bytt märke. Se till att du får en som är tillverkad i Schweiz, gärna en äldre mekanisk. Dyra maskiner.

Ska du köpa en Juki?
Det har jag gjort. Jag har genom åren ägt och sytt på flera olika symaskiner: Husqvarna 1st, Pfaff 2st, Singer 2st, Elna 1st, Janome 1st och Juki 3st. Min hushållsmaskin är numera en Juki Dx7. Det följde med så många pressarfötter att jag aldrig har saknat någon.
Numera syr jag nästan bara på Juki. Märket är familjeägt och är jättestort på industrimaskiner i världen. Tystgående, starkt och lätt att förstå sig på. Hyggliga priser när inget riskkapital är inblandat.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-07, 06:39   #6
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
symaskinsköp

Jag köpte en Passport 2,0. Finns ett par som servar Pfaff. Játtenöjd. En látt maskin att ta med pà kurs
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons